Annons

Var finns alla flickor?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pelle9

Medlem
Här på fotosidan förekommer många vackra flickor.

Att fotografera glamour och fine-art är min stora utmaning som fotograf.

Jag gör modellfotograferingar och tävlar med flickfotografier med kläder men var finns modeller för underklädes- och naken studier. Jag finns i södra Sverige.

Finns det intresse för AKT/Glamour klubb?

Undrar om det finns intresse för en klubb förening,som har glamour foto som gemensamn nämnare.Även om det ej behöver begränsas till just glamour.
Men i den "vanliga" fotoklubben finn det ju inte så stort intresse eller förståelse för den sortens fotografering.

Det ska då självklart vara en klubb utan ekonomisk vinning,klara regler.Mycket för att ge modellerna en trygghet.

Att ha gemensamma fotosessioner då hyra av lokal och modell sker gemensamt?
Att ha utbyte av erfarnheter.IRL eller via forum på nätet.
Vet att det finns en klubb i denna stil på västsidan(göteborg?) men avståndet är för lång.

Tänkte ha mälardalen som täckningsområde?
Men självklart får alla ansluta sig som respekterar "stadgarna".

Vet ej om det behövs att det registreras en riktig förening eller om man kan kalla det ett sällskap.

Några intresserade?

Re: Finns det intresse för AKT/Glamour klubb?

fokusera skrev:
Undrar om det finns intresse för en klubb förening,som har glamour foto som gemensamn nämnare.Även om det ej behöver begränsas till just glamour.
Men i den "vanliga" fotoklubben finn det ju inte så stort intresse eller förståelse för den sortens fotografering.

Det ska då självklart vara en klubb utan ekonomisk vinning,klara regler.Mycket för att ge modellerna en trygghet.

Att ha gemensamma fotosessioner då hyra av lokal och modell sker gemensamt?
Att ha utbyte av erfarnheter.IRL eller via forum på nätet.
Vet att det finns en klubb i denna stil på västsidan(göteborg?) men avståndet är för lång.

Tänkte ha mälardalen som täckningsområde?
Men självklart får alla ansluta sig som respekterar "stadgarna".

Vet ej om det behövs att det registreras en riktig förening eller om man kan kalla det ett sällskap.

Några intresserade?

Det verkar lite oseriöst då din medlemsprofil tycks vara skapad enbart för detta inlägg. Fast du kan ju maila mig och beskriva lite närmare vad du har tänkt dig, eller för den delen skriva det här.

Mälardalen är ganska stort, i synnerhet som man i regel måste åka runt pölen.

/Maverick

hmm,vad skeptisk du är?Eller?
ja min profil är helt nyskapad,men förstår inte varför mitt inlägg helt automatiskt gör det till oseriöst.

Är innehållet i mitt förslag oseriöst,kommentera gärna det isåfall.

Om det känns viktigt varför min profil är ny så kan jag väl förklara det.Då kan du höra av dig.

Och ja,det är en pöl mitt i mälardalen,ja det är avstånd från den ena sidan till den andra.

Återigen,till alla bilburna,de som kan ta tåget,åka moped,eller snålskjuts,,,finns det intresse för ett Glamour seriöst sällskap?

Amatörmodell??

Först en liten brasklapp till MTÖ MTÖ.

Vänligen skapa ditt eget forum utan att köra stickspår på mitt...

Så ett stort tack för tipset om MalmöAgenturen.
Det är något att jobba vidare på.

När jag skriver detta är det ca 400 som läst min diskussion och finns här någon kvinna som önskar just lingeri/bikini eller nakenbilder av sig själv så maila mig.

Ha det bra.
P-O

Jo, jag är skeptiskt och enligt min åsikt så bör man vara det när man är ute på internet.

Jag surfat runt på diverse andra sk glamourklubbar och hittils har det inte varit något annat än klubbar för porr-fotografer-wannabes. Dessa brukar dock presenteras som glamour/naken/osv och naturligtvis ligger det alltid ett seriöst fotointresse bakom(ironi). Trots att jag tar bättre bilder med min kompaktkamera.

Men visst om din mbition är seriös så har jag ett visst intresse, men hela mälardalen känns som det är lite stort så det lär nog bero på tillfälle.

För att svara på trådens fråga så sök efter modellagenturer i Stockholm, eller vart du nu bor. Har du inte råd med det så lär du snällt få börja fråga bekanta. Chansen att någon skulle komma och be dig att fotografera henne/han naken är nog inte överhängande.

Mvh
Maverick

thö thö/fokusera

Jag väntar spänt på varför du inte beskriver svaret HÄR på frågan om ditt namn?

Helt enkelt varför har du inte angett ditt namn, hela sidan bygger ju på Medlemmarnas namn så att man kan tilltala varandra på ett "enklare"/"renare sätt"/"neutralt sätt".

Mvh
Mats Gustavsson

det var då märkligt?

till mazz,Nu finns det mitt namn i min profil.

Om det nu var så att jag begått några brott,eller påhopp på person eller på något vis brytit mot skrivna regler eller oskriva regler ,,ja då hade det varit fegt(eller smart kanske) att jag hade min lilla pseudonym.

Men det ända jag gjorde var att fråga ifall det fanns andra intresserade av att organisera en glamour klubb.Och om man ser hur många det är som har läst denna disc-tråd så ser man att intresset är stort.Men få svarar,varför? Vet ej,det har alltid och kommer alltid vara en del av fotograferingen,likaväl som naturfoto eller porträttfoto osv.Men är ej lika "rumsrent".

Alla gränser som man kan överskrida då det gäller att fotografera nakenhet har ju överskridits med råge flera gånger om,så det är förståeligt att det finns misstänksamhet så fort någon visar sitt intresse för denna form av foto.

Till PO-FOTO ursäkta mitt inhopp i "din" tråd,men hade jag börjat en ny så hade säkert nån annan "nätpolis" anklagat mig för att ej fortsätta i en redan påbörjad tråd.Det finns flera fall här då folk har blivit halshuggna då det börjat en ny tråd om ett ämne som nyss tagits upp.

Den här sidan är fantastiskt på många sätt,det finns inget like annars i sverige inom detta område.Men allt för många på denna sida hänger upp sig på detaljer som faktiskt inte har så stor betydelse,,,tröttsamt :eek:

Till maverick

Jag surfat runt på diverse andra sk glamourklubbar och hittils har det inte varit något annat än klubbar för porr-fotografer-wannabes

kan du ge nåt exempel?

http://www.ameriswede.o.se/clients/photoart/Default.ssi
Här skulle jag tro är en serös klubb,,,men du kanske vet annat?

MTÖ
Till er andra som kanske läser men ej vill posta i disc-tråden,maila mig direkt istället om ni är intresserade av glamour.

Hos Yahoo fanns/finns det nått gäng som kallar sin klubb för nakenfotograferna. Rubriken är väl kanske inte direkt felaktigt. Men det var mest länkar till diverse porrbilder, och det bilder de lade upp själva var också porrkaraktär. Jag är dessutom tveksam till att de fotat dessa bilder själva.

Och visst jag är fortfarande intresserad även om min erfarenhet är obefintlig.

/Maverick

var finns alla flickor?

Till Micke Öberg, ursäkten accepteras.

Jag kan också genom besöksantalet på detta sökord dra slutsatsen att ämnet är intressant.

Om man släpper frågan om män som fotograferar flickor kan jag lägga lite djupare reflektioner på frågan om var alla flickorna finns.

I dom fotoklubbar jag känner till är just KVINNORNA klart underrepresenterade.

Varför är det så???

PO

Re: var finns alla flickor?

PO skrev:
I dom fotoklubbar jag känner till är just KVINNORNA klart underrepresenterade.

Varför är det så???

PO

Kanske för att en del fotoklubbar domineras av teknikfixerade grabbar/män/gubbar. Jag känner få fotograferande tjejer som fascineras av att pilla med finesserna på kamerahuset timmar i sträck. Eller som älskar att älta Canon vs. Nikon om och om igen. Men sådana herrar finns det gott om. Kolla t.ex. i forumet.:D

Jag tror att fotoklubbar sätter bilden i centrum har lättare att locka kvinnor.

ANNONS
Götaplatsens Foto