Annons

Var passar bilderna?

Produkter
(logga in för att koppla)

beataK

Aktiv medlem
I "Poolen för digital, kreativ efterbehandling" kan man läsa "Efterbehandlingen skall vara så markant att bilden utan tvekan går att skilja från den obehandlade ursprungsbilden.
" och "Bilder som enbart har beskurits, kontrastjusterats eller tonats - ska Ni lägga i vanliga poolen. Här ska kreativiteten flöda och gränsen för vad som är ett foto ska tänjas."

Men var stoppar man då de bilder man har modifierat bort ex. hela bakgrunden på men utan att det för den skull blir allt för uppenbart vad som gjorts? Jag brukar roa mig med att rensa bort störande bakgrunder, leksaker i hörnet mm när jag fotar barnen men de bilderna känns ju helt felplacerade i både kritikpoolen och "Poolen för digital, kreativ efterbehandling" i så fall.Skall jag hålla mig till att bara redigera bilderna på barnen och lägga dem i "Bättre barnfotografier" då?

Och hur skall man tolka "Bilden skall innehålla ett barn" som står i texten till "Bättre barnfotografier". Menas det ett och endast ett eller minst ett barn? Fotar ju då och då mina två tillsammans.

Altså, om du lägger din behandlade bild bredvid den obehandlade så ska man, utan tvekan, kunna säga vad som är modifierat på bilden. I alla fall som jag tolkar det.

Och på fråga två så tolkar jag det som att det skall vara minst ett barn.

ANNONS
Götaplatsens Foto