Annons

Varför alla dessa pooler?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vonka

Medlem
Måste säga att fotosidan verkligen har blivit avancerad. Vet inte vad det beror på men skulle kunna tro att antalet medlemmar har stigit lite för fort. Kan förstå att man vill ha en pool för dem som verkligen är duktiga, kan ju inte vara kul att se sitt proffsiga studiofoto brevid mitt hemmameck, men tolv pooler samtidigt?? =)

Problemet som jag ser med alla dessa olika pooler och betygssystem är att folk inte längre kommenterar i samma utsräckning. Det är ju nästintill omöjligt att få en kommentar numera, eller så kanske fotona blivit mycket sämre. Vet inte riktigt vad det hela beror på, tråkigt är det i alla fall.

Förhoppningsvis startas det upp en ny sida med samma format som gamla goa fotosidan. Kram på er!

Först av allt: det totala kommenterandet har inte gått ner, tvärtom - det kommenteras faktiskt mer sedan vi införde pooler; iofs del av en allmänt uppåtgående trend men ivartfall inte sämre än förr:
http://www.fotosidan.se/statistics/ctime.htm?object=rating&interval=day&last=4&lastinterval=month&q=

Ang förstor medlemstillströmmning så har poolerna tillkommit just därför; man tyckte ju även innan poolerna att man fick för få kommentarer! Så de är ett verktyg för att kunna diversifiera och ha olika inflöden och intresseriktningar inom Fotosidan.

Dock inte sagt att att det är bättre nu; det finns mycket mer att göra - speciellt att lyfta fram Bildkritik-poolen mer så den används flitigare. Den ger (vid senaste summering) ca 60% chans att få en kommentar - jag kan garantera att det är högre än chansen att få det via Nya bilder tex. Sedan är det ju inte bara via pooler som ens bilder upptäcks; kommenterar man andras flitigt ökar chansen att andra ser ens egna och kommenterar.

Jag ser att du har 24 bilder men bara testat att lägga 3 av dem i pooler; lägg in alla vettja - en om dan

De "små" poolerna är onekligen små och inte till för alla, ingen förväntar sig att alla är där och kikar varje dag - de är ju inriktade på specialintressen; tex Toycamera där bilderna är klart annorlunda och inte bemöts på samma sätt i allmänna bildkritiken som i denna pool.

Vi tänker ta bort "Avancerad kritik", den bidrar inte med något speciellt och förvirrar nog mest. Den var egentligen en testpool som råkade bli kvar....

ja man vänjer sig väl snart =)

Om jag har förstått dig rätt innebär det att jag kan ta mina gamla bilder och ladda upp dem på nytt i en annan pool och därmed ha dem i flera olika pooler samtidigt? Det vore ju i så fall ganska så bra.

Tack för ett snabbt svar också!

Absolut, det behöver inte vara nyuppladdade bilder; leta upp en gammal bild bara och klicka "Lägg i pool"

Och det är egentligen ingen "uppladdning" man gör till poolen då, utan det görs bara en liten koppling mellan poolen och ens bild - så även om en bild är med i mer än en pool så finns det bara ett exemplat av den.

ANNONS
Götaplatsens Foto