Annons

Varför inte "Sticky" trådar på forumet ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zoso

Aktiv medlem
Jag undrar varför det inte finns så kallade "Sticky" (fasta) trådar på forumet som tar upp dom vanligaste frågorna ?

Som det är nu så översvämmas forumet med samma frågor varje dag typ vilken eller vilket kamera, objektiv skall jag köpa !

Samtidigt som det vore enklare för nybörjare att finna information skulle forumet bli renare och trevligare att läsa.

Åtminstånde en informationstråd överst på alla forum i fet stil med topic LÄS HÄR FÖRST där man kunde informera om hur sökfunktionen fungerar vore på sin plats.

/kent.

talthoff skrev:
Funktionen finns inte i den versionen av forumprogramvara som används.

Men det finns trådar i forumen som legat låsta på samma plats i flera år. Då vore det ju bra om FS kunde använda den tekniken till något vettigt.

Hmm.. Har för mig att jag kan "klistra" trådar dock. En rätt bra idé Kent. Men det ska finnas tid oxå ;)

Kijana skrev:
Men det finns trådar i forumen som legat låsta på samma plats i flera år. Då vore det ju bra om FS kunde använda den tekniken till något vettigt.

Ja, fast de dyker ju inte upp när man går in i listan. EN sticky befinner ju sig alltid överst.

Klistra och Sticky är väl samma sak, jag har ändå för mig att det inte finns i VB2

(Jeppe: Vi som admins borde ju se den funktionen då)

-Thomas

ps. Clindh kommer väl och rättar mig snart ...

Zoso skrev:
Åtminstånde en informationstråd överst på alla forum i fet stil med topic LÄS HÄR FÖRST där man kunde informera om hur sökfunktionen fungerar vore på sin plats.
Det där står med tom röda stora bokstäver när man startar en ny diskussion; "Läs detta först!".

De svåra är att få folk att läsa...

Men "nålade" trådar har vi som sagt, och kan unyttjas bättre. Det är dock inte helt lätt att identifiera en tråd som "nålvärd", ser ni någon som besvarar en vanlig fråga bra (nom et par inlägg från frågan) så tipsa gärna!

Jag ska göra en notering inför jullovet, om att gräva fram ett gäng bildstölds- och namn-och-bild-i-reklamdiskussioner på lag-moral-och-etikforumet.

Min erfarenhet av forum med stickys visar att de har ganska liten effekt på trådupprepningar. Folk tenderar att inte läsa stickys så noga och även om man gör det och hittar mändger med bra trådar som rör exvis objektivköp så kommer den presumtive trådskaparen troligen att ha en aningens annorlunda frågeställning än tidigare trådskapare.

ANNONS
Götaplatsens Foto