atotowi
Aktiv medlem
Står i tankarna att skaffa en Epson 38000 skrivare för att göra riktigt bra utskrifter. Scandinavian säljer dessa i paket med antingen Color Munki för profilframställning eller Efi RIP.
vilket ska man satsa på.
Jag antar (får kolla närmare om ingen vet) att det ingår ett antal profiler till RIP programmet. Om det gör det är dessa bra eller behöver man ändå skaffa profiler för att det ska bli "perfekt".
Eller ska man gå den andra vägen och skaffa Color Munki kittet och skapa profiler och forsätta skriva ut via Lightroom eller PS?
Jag har inte tänkt mig köra på en massa olika papper och skrivare utan tänkt köra ett eller två olika papper på en och samma skrivare så jag behöver ju kanske inte en grotesk mängd profiler.
Så vad gör man skaffar en skrivare med RIP och ev nån profil.
eller en profilering utrustning och printar via redigerings programmet?
vilket ska man satsa på.
Jag antar (får kolla närmare om ingen vet) att det ingår ett antal profiler till RIP programmet. Om det gör det är dessa bra eller behöver man ändå skaffa profiler för att det ska bli "perfekt".
Eller ska man gå den andra vägen och skaffa Color Munki kittet och skapa profiler och forsätta skriva ut via Lightroom eller PS?
Jag har inte tänkt mig köra på en massa olika papper och skrivare utan tänkt köra ett eller två olika papper på en och samma skrivare så jag behöver ju kanske inte en grotesk mängd profiler.
Så vad gör man skaffar en skrivare med RIP och ev nån profil.
eller en profilering utrustning och printar via redigerings programmet?