Annons

Vi som har beställt 5D Mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanW

Aktiv medlem
Har köplats 3 på Cyberphoto, men måste nog kränga av endel annan fotoutrustning innan det blir affär :)

Edit: får nog sälja något annat än min 5Dc och 5DMKII, 10st av varje sort bara på Fotosidans Köp/Sälj, pris från 4000 resp 10000 (10000:- för en beg 5DMKII är MYCKET kamera för pengarna..)
 
Senast ändrad:

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Hoppas inte detta köp blir samma följetong som mitt köp av Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM:
Beställde 1 st. 2011-04-15.
Första leveranstiden sattes till 2011-05-25.
Sedan flyttades det successivt fram:
2011-06-17
2011-09-19
Kom slutligen 2011-11-03.

eller mitt köp av Canon Prixma Pro-1:
Beställde 1 st. 2011-11-22.
Fått följande leveranstider som successivt flyttats fram:
2011-12-02
2012-12-23
2012-01-11
2012-01-26
Tidigarelagd till 2012-01-20
2012-02-10
2012-02-27
2012-03-08
Idag sattes den till 2012-03-22
 

PerArdne

Aktiv medlem
Hoppas inte detta köp blir samma följetong som mitt köp av Canon EF 300mm f/2.8L IS II USM:
Beställde 1 st. 2011-04-15.
Första leveranstiden sattes till 2011-05-25.
Sedan flyttades det successivt fram:
2011-06-17
2011-09-19
Kom slutligen 2011-11-03.

eller mitt köp av Canon Prixma Pro-1:
Beställde 1 st. 2011-11-22.
Fått följande leveranstider som successivt flyttats fram:
2011-12-02
2012-12-23
2012-01-11
2012-01-26
Tidigarelagd till 2012-01-20
2012-02-10
2012-02-27
2012-03-08
Idag sattes den till 2012-03-22
Jo tack.. Den där har man ju sett ett par gånger för mycket..
Det som talar för den 23:e är väl att USA och Kanada ska få sina den 22:a
och canon vet väl att vi är rätt globala på att handla så får vi inte den inom samma tidsram
så kommer vi handla från USA eller Asien istället.. :)
 

alexo

Medlem
Bokade 1dx när man kunde hos Scandinavia men bytte till mark III så ligger bra till i kön runt 13, väntar med spänning.
 

Blue Eye

Ny medlem
Hoppas releasedatum stämmer!

Kära forumvänner,


När det begav sig förra gången, alltså med 5D Mark II, så startades det en tråd för oss som beställt kameran och sedan ivrigt väntade på att den skulle anlända. Vi berättade om var vi köpt den, tipsade om bra alternativ och gjorde sedan varandra djupt avundsjuka när vissa fick kameran före alla andra.

Jag tänkte vi kunde ha en liknande tråd den här gången.

Själv beställde jag kameran idag, från Cyberphoto (som verkar ha varit först ut, faktiskt redan i fredags, med att erbjuda bokningar). Har inget könummer. Det enda jag ser om leveransdatum är det som står på deras hemsida: Börjar 23 mars 2012.

Hur har ni andra det?


/ Kiwi
Jag hoppas bara att Canon inte sköter Mark III som de gjorde med nya Vidvinkelzomen 8-15, där man sköt hela tiden på leveransen. Har beställt Mark III:an på lokal fotoaffär i Linköping, Fromholtz Foto, för jag tycker att man ska stötta de lokala specialbutikerna. Annars kommer de att försvinna!
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Ser verkligen fram mot att få lägga händerna på M3:an. Var ute och försökte fotografera flygande fåglar idag men det är bara tur om de är fokuserade.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Tidigate hat jag bara fått inofficiell leveranstid på Mark III:an och officiell på batterigreppet.
Idag har Dustin satt officiell leveranstid även på Mark II:an.
Det blev 2012-03-27.
 

AFJ

Aktiv medlem
Var i kontakt med Canon idag. De hade inget vidare besked mer än att kameran börjar skeppas den 23:e.

Det var bara en före mig i kön (Henry??) så visst hopp om tidig leverans.
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Var i kontakt med Canon idag. De hade inget vidare besked mer än att kameran börjar skeppas den 23:e.

Det var bara en före mig i kön (Henry??) så visst hopp om tidig leverans.
Jag vet sedan tidigare att Dustin inte är en prioriterad återförsäljare för Canon men jag har haft dem som huvudleverantör av IT-prylar i 20 år så de får duga för foto också. Sakligt sett så är det ju inte så bråttom även om det är kul ibland att vara tidigt ute! De är extremt bra att ha med att göra.

Vore man normalt klok skulle man ju låta andra ta smällarna i form av barnsjukdommarna och avvakta lite men version 3 borde inte vara allt för hög risktagning?
 

nikitin

Aktiv medlem
Jag har varit i kontakt med Roel Lammers på Canon, och han bekräftade att kamerorna kommer att börja levereras den 23/3.
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag vet sedan tidigare att Dustin inte är en prioriterad återförsäljare för Canon men jag har haft dem som huvudleverantör av IT-prylar i 20 år så de får duga för foto också. Sakligt sett så är det ju inte så bråttom även om det är kul ibland att vara tidigt ute! De är extremt bra att ha med att göra.

Vore man normalt klok skulle man ju låta andra ta smällarna i form av barnsjukdommarna och avvakta lite men version 3 borde inte vara allt för hög risktagning?
Jo jag handlar också mina IT-grejor till stor del från Dustin och då är det praktiskt att lägga kamerna där också .

Jag köpte 7D väldigt tidigt när den kom, efter det sa jag til mig själv att man borde avvakta lite innan man kastar sig över nya prylar.

Och nu står man där igen... :)
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag gråter inombords och trycker
På knappen beställ på cyberphoto. Måste sälja mitt gamla hus nu, men mest surt är att jag MÅSTE sälja normalzoomen och vidvinkelzoomen som nu längre inte passar.
Får bli primes ett tag nu. Hoppas jag inte saknar vidvinkel till bröllopen!



/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
 

Henry Fredrikson

Avslutat medlemskap
Manualen till 5D mk III finns att ladda ned här.
Intressant, jag läser för fullt! :)

Tyvärr är pdf:en kopieringsskyddad så det går inte att klippa text och kopiera in här.
Nederst på sidan 84 stårder om AF. Man har angivit två sätt som inte AF fungerar när ljusstyrkan på objektivet är sämre än f/5,6. Finns det något sätt då AF funkar vid dessa ljusstyrkor? Har inte hittat det men det är konstigt att man inte gara skriver att det inte funkar, rakt upp och ner. Något lurt!?
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag tolkar det som det vanliga - AF funkar inte om max bländare är mindre än 5,6. Så är det på min 7D och så var det väl på förra 5D.

Jag blir mer oroad av vad som står på sid 113 om 6 bilder per sekund. Det är mycket som skall vara uppfylllt för att man skall nå den hastigheten. Jag kan inte minnas att jag läst motsvarande reservationer i min manualer för 40D eller 7D.
 
ANNONS