Annons

Videokamera

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Hej alla som håller på med video,

jag håller på att köpa (ny) videokamera. Kör med D850 nu och den klarar bara 30p i 4K.

Krav är 60p i 4K, gärna högt DR.

Har sneglat lite på Blackmagic som är hyfsat billig, 15 000. Sätter man den på en monopod med gimbal får man en liten lösning och blir väldigt portabel.

En Nikon Z6 klarar inte 60p i 4K annars hade den varit ett bra val. Då skulle jag kunnat använda alla mina gamla objektiv.
 

Erik Normark

Aktiv medlem
Själv var jag helt inne på en GH5(s), och det hade nog fortfarande varit mitt förstahandsval. BM Pocket har ju fin bildkvalitet, men några nackdelar såsom kort batteritid, ej vinklingsbar skärm. Vill man "rätta till" dessa (extern skärm etc..) så blir den plötsligt inte så liten och billig längre. Nu behöver jag inte 60p4K, ville även ha en fin stillbildskamera samt fullformat och gick på en Z6.
 

iSolen.se

Guest
Själv var jag helt inne på en GH5(s), och det hade nog fortfarande varit mitt förstahandsval. BM Pocket har ju fin bildkvalitet, men några nackdelar såsom kort batteritid, ej vinklingsbar skärm. Vill man "rätta till" dessa (extern skärm etc..) så blir den plötsligt inte så liten och billig längre. Nu behöver jag inte 60p4K, ville även ha en fin stillbildskamera samt fullformat och gick på en Z6.
GH5 verkar ju fin, det är väl en 6:a på gång? Men jag kan inte vänta.

Black magic är ju 4/3 så den blir liten, dvs gimbal etc blir enklare och lättare.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Det är väl bara Pocket som liten och den är väl inte 4K?

Cinema 4K och Production är ganska rejäla om jag kommer ihåg rätt.


GH5 verkar ju fin, det är väl en 6:a på gång? Men jag kan inte vänta.

Black magic är ju 4/3 så den blir liten, dvs gimbal etc blir enklare och lättare.
 
ANNONS