Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilka objektiv?
- Trådstartare rezz
- Start datum
Miffox
Aktiv medlem
Beror helt på behov, Vissa vill ha längre "zoom" som teleobjektiven har exempel på dessa är Nikon 55-200 vr, Canon 55-250 is, Sony 75-300. Sedan kan man även vilja ha mer vidvinkel(pressa in mer") och då får man kolla på objektiv som Sigma 10-20, Tokina 11-16 osv.
Det finns även objektiv som kan göra att man kan plåta insekter, blommor mm på nära håll och de kallas macro ex. Tamron 90 eller Tokina 100. Eller så är du hel nöjd med det omfånget du får med ditt 18-55 och inte behöver titta på några andra
Det finns även objektiv som kan göra att man kan plåta insekter, blommor mm på nära håll och de kallas macro ex. Tamron 90 eller Tokina 100. Eller så är du hel nöjd med det omfånget du får med ditt 18-55 och inte behöver titta på några andra
RolandM
Aktiv medlem
Jag är ny på foto, men har lite erfarenhet av 18-55mm. Det har jag förstått är något slags standard objektiv. Vilka finns det mer som man "bör" köpa när man ändå köper kameran?
Ett minneskort är bra att köpa. En bok att låna på folkbiblioteket är "Foto min hobby" av Per Lundqvist. Resten brukar ge sig efter ett tag när du upptäcker vad du vill göra men inte får för prylarna du har.