Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken digital kamera skall jag köpa!!

Produkter
(logga in för att koppla)
.Z. skrev:
Problemet är bara det att en oerfaren DSLR-köpare inte på nåt sätt kan få ut något av din & Kim's diskussion eftersom ord står mot ord & ingen av er kan övertyga den som är ny på forumet...

Jag försöker inte övertyga mikael om någonting, det är fullständigt döfött och helt ointressant.

Därimot svarar jag gärna på frågor om jag anser de vara relevanta.

.Z. skrev:
Själv så tycker jag att ni, som jag sagt tidigare, snackar petitesser som jag tror att Peter inte kommmer att märka. Såvida han inte blir som så många andra att han sitter & söker skillnaderna vid 100% förstoring på skärmen...

//Larsa
Jag är helt övertygad om att Peter själv kan avgöra vad som är intressant för honom.

Så Kim du anser dig ha bättre kunskaper än flertal andra här på forumet ?
Speciellt att uttala dig om andra kameramärken? Hur många d70 , d1x . Minolta eller Fujikameror har du haft . Olympus? Har du /äger du en 350?
Mikael

Senast ändrad:
Hade det stora nöjet att samtala med en representant från Nikon för ett par dagar sedan. Han belyste att Nikon D50 ej bör ses som en "nerbantad" D70 (el. D70S). Han sa att signalbehandlingen förbättras vilket t.ex ger vidare dynamiskt omfång och mindre brus och kanske t.o.m bättre bildkvalitet än D70, iaf innan efterbehandling. Sen har den ju begåvats med ett relativt lågt pris.

/Viktor

macrobild skrev:
Så Kim du anser dig ha bättre kunskaper än flertal andra här på forumet ?
Nej och det skulle vara intressant att få höra motiveringen till det påståendet.

Därimot så anser jag att tidningen FOTO kan avsevärt (och framför allt är långt mer trovärdig) mer än vad du kan.

macrobild skrev:
Speciellt att uttala dig om andra kameramärken?
Mikael
"andra kameramärken" vad 17 är det?

macrobild skrev:
Har du lika bred kunskap inom något annat område? Flyga, racing? Hästhoppning?
Mikael
Din fascination runt min person är smickrande, men jag tycker fortfarande att vi ska hålla oss till sakfrågan.

Vill du diskutera mina övriga intressen så mejla.

macrobild skrev:
Samtidigt vittnar min inkorgen om något annat.
Kan vi få en mer nyanserad debatt angående de olika kameramärkena och deras styrka repektive svagheter?

Sorry igen

Mikael

Jodå Mikael, även jag har belastat din inkorg men den holmgång som ni bedriver här nu kan icke på något sätt hjälpa någon, oavsett hur insatt den personen är.

Ang. kameramärken så är det här på FS två stycken som diskuteras till åtminstone 90% (grov gissning) & det finner jag lite tråkigt då jag anser att det finns andra märken som har sååå mycket att tillföra beroende på behov & plånbokens tjocklek...

//Larsa

Jag finner det anmärkningsvärt att någon som varken ägt eller testat annan kamera än sitt eget märke kan katergoriskt uttala sig om andra kameror och deras egenskaper.

Det finns utmärkta kameror från flertal tillverkare.
Ingen är bäst, skillnaderna är små.

Lycka till med ditt val
Godnatt
Mikael

ANNONS
Götaplatsens Foto