Annons

Vilken fågel? Gärdsmyg eller suddmes?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ventures

Aktiv medlem
Häromdagen såg jag något som jag först trodde var en liten mus som for omkring på marken, men sedan såg jag att det var en fågel.
Jag lyckades fånga den på bild idag men inte få den i skärpa. Efter googlande gissar jag på att det är en gärdsmyg. Någon som har andra förslag?
 

Bilagor

tj57

Aktiv medlem
Häromdagen såg jag något som jag först trodde var en liten mus som for omkring på marken, men sedan såg jag att det var en fågel.
Jag lyckades fånga den på bild idag men inte få den i skärpa. Efter googlande gissar jag på att det är en gärdsmyg. Någon som har andra förslag?
Helt korrekt!
Thomas
 

pdahlen

Aktiv medlem
Det brukar ofta vara samma sak :), gärdsmygen håller ofta till i skugga och rör sig snabbt och är sällan still, en kul fågel men väldigt besvärlig och irriterande
 

BeBest

Aktiv medlem
Törnsångaren är ofta lätt att identifiera med hjälp av fjädrarna uppe på huvet. Fågeln ser ut att ständigt resa ragg på hjässan.

De övriga två övriga fotona tror jag visar en annan men samma art, gissningsvis lövsångare.Hoppas en bättre fågelkännare än jag vågar sig fram och kan lösa problemet.
 
ANNONS