Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken kamera med inbyggt AF?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hållén

Ny medlem
Tjena!

Jag har för tillfället en Nikon d5100 men jag har funderingar på att uppgradera till en kamera med inbyggt AF då jag har ett objektiv som är i behov av detta, jag funderar på att uppgradera också bara för att ha en lite bättre kamera och då hamnar nikon d300s på listan.
Själva frågan nu då: vilket rekommenderar ni? att köpa en d300s och sälja d5100:an eller att köpa en billigare kamera, typ d80/d90 endast för AF funktionen och då behålla d5100:an.
Köper kamerorna begagnat bör kanske nämnas.

Jag har fotat en del innan (ca 1 år till och från) och då fotar jag mest action och landskap.

För mig var det naturliga steget från D5100 att gå till D7100. Innan den kom ut funderade jag också på D300s, men den är rätt gammal. Inte heller D7000 tyckte jag var något "tillräckligt" lyft för att motivera ett byte. Det är däremot D7100.

ANNONS
Götaplatsens Foto