Annons

vilken kamera ?

Produkter
(logga in för att koppla)

blomberg9

Ny medlem
Hej! jag funderar på att köpa en kamera, vill helst ha en nikon då många jag känner anv det och jag är själv van vid det(lättare med tillbehör osv)
jag tidigare använt mig av en nikon d80 men den är inte värd att satsa på mer, är ingen proffsfotograf men vill en bra kameraför et billgt pris ha kollat på 3000 serien men vet inte om det är något som tilltalar även börjat kolla på 5000 serien filma är även en viktig funktion, runt 3000 kr, begagnad ungefär. tack på förhand //A

Jag skulle nog råda dig att läsa lite recensioner och personliga omdömen,titta på testbilder osv och gärna åka till en butik och klämma lite.

Det 5000-serien har som 3000-serien inte har är vikbar skärm. Det är i stort bara sett det som man får betala extra för. Den har lite fler funktioner också som inbyggd HDR och gaffling, men knappast något att lyfta på ögonbrynen för.

Om du vill ha en billig kamera som kan ta bra bilder, köp D3200. Om du vill ha en proffsigare kamera som tål regn och rusk och som har de funktioner som man saknar hos D3200 och D5200, köp en D7100. Vill du ha både och, kolla på Pentax K-3 i stället.

ANNONS
Götaplatsens Foto