Annons

Vilken mellanring ska jag ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Poteta

Aktiv medlem
Efter att ha klurat lite och läst så kommer jag inte längre... Kan någon hjälpa mig, helst med länk till produkten, med hur jag billigast möjligt kan fota macro med mitt Canon EF 50mm f/1.8 II? Är det en mellanring jag behöver? Eller något annat? Nu behöver det absolut inte vara någon superkvalité eftersom jag aldrig har testat macro förut men om det finns någon enkel och billig lösning så hade det varit bra.
Som sagt, gärna med en länk hos Scandinavian Photo eller liknande så det blir rätt med fattningar o.s.v.

Tack Lennart, precis den hjälpen jag behöver! Då är det bara att sticka till Scandiavian Photo på måndag då. Tummen upp!

1200 pix över disk. Ett billigare alternativ är att leta efter ett begagnat set på tradera, Blocket eller eBay. Det är ju inga optiska fantompryttlar, utan ganska simpel finmekanik. Jag har två set till min kamera ( iofs Minolta ) och köpte båda på nätet för strax under halva priset.

Min uppfattning om batterimannen är positiv. Maila honom och fråga om de passar till Canon 350D. Jag vågar inte råda Dig, eftersom jag inte känner till vilka begränsningar som finns i EOS-systemet.

Alternativet är ju annars att köpa en "riktig kamera" - se'n kan jag råda Dig - ;-)

tannler skrev:
Min uppfattning om batterimannen är positiv. Maila honom och fråga om de passar till Canon 350D. Jag vågar inte råda Dig, eftersom jag inte känner till vilka begränsningar som finns i EOS-systemet.

Alternativet är ju annars att köpa en "riktig kamera" - se'n kan jag råda Dig - ;-)
Haha, en riktigt kamera, jo det kanske blir det så småningom. ;)
Tack för alla svar, jag ska maila batterimannen och kolla.

Kenko mellanringar

Ringarna på länken till tradera ger ingen elektrisk koppling mellan hus och objektiv. Autofokus och bländare kommer inte funka.

Jag köpte Kenko mellanringar från Digital Ishop på Ebay. Det kostade ca 800 kr inkl frakt (jag slapp tull), tog drygt en vecka.

ANNONS
Götaplatsens Foto