Helena Kulle
Aktiv medlem
Hej!
Har en liten fundering, vilken processor behövs till bildbehandling?
Ska köpa en i stl liten dator, har tittat på Dell och även mac mini, men det är ju ingen JÄTTEprocessor där sitter i dom, så min fråga är nu, vad klarar man sej med.
Minne tänkte jag minst ha 3072 MB...
Mac mini har ju:2,0 GHz Intel Core 2 Duo
Dell Hybrid har: Intel® Core™ 2 Duo-processor T8100 (2,1 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache
Har även varit inne på en Imac, då 20" skärmen inte är nåt att ha just för bildredigering så återstår bara 24" vilket jag tycker blir alldeles för stort.
Det andra alternativet är då en mac mini och en 20" Cinema Display
Vet att det ska komma uppdatering på mac mini, så jg kan ju vänta och se vad det blir.
Men kan man bara få in som max 2gb minne i mac mini?
Tar gärna emot andra förslag, så länge dator förblir liten och jag slipper den STORA klumpen på golvet
Mvh
Helena
Har en liten fundering, vilken processor behövs till bildbehandling?
Ska köpa en i stl liten dator, har tittat på Dell och även mac mini, men det är ju ingen JÄTTEprocessor där sitter i dom, så min fråga är nu, vad klarar man sej med.
Minne tänkte jag minst ha 3072 MB...
Mac mini har ju:2,0 GHz Intel Core 2 Duo
Dell Hybrid har: Intel® Core™ 2 Duo-processor T8100 (2,1 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache
Har även varit inne på en Imac, då 20" skärmen inte är nåt att ha just för bildredigering så återstår bara 24" vilket jag tycker blir alldeles för stort.
Det andra alternativet är då en mac mini och en 20" Cinema Display
Vet att det ska komma uppdatering på mac mini, så jg kan ju vänta och se vad det blir.
Men kan man bara få in som max 2gb minne i mac mini?
Tar gärna emot andra förslag, så länge dator förblir liten och jag slipper den STORA klumpen på golvet
Mvh
Helena