Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket är ditt favorit "EF" vidvinkelobjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kvitung

Aktiv medlem
Jag är nyfiken på vilket vidvinkelobjektiv du har haft mest glädje av till din FF kamera, jag vill höra dina argument =) Inget illa ment men du bör äga eller en gång ägt det vidvinkelobjektiv du talar om inte "tro och tycka".

jag lutar åt 16-35 men finns det alternativ ?

EF 24/1.4 II förstås. Knivskarp i centrum och hyfsade hörn och nästan ingen distortion, sån skit måste man ju dras med när man har en zoom.

35 1.4L, helt underbart avseende skärpa och oskärpa och lagom vidvinkligt för att kunna sitta på mest hela tiden. Nackdelen är att det är relativt stort och klumpigt men det får man ta om man vill ha ett ljusstarkt objektiv. Ett fast objektiv tvingar även fotografer till att bli mer kreativ än en zoom, min egen åsikt.

Har tidigare haft en 17-40 4.0L som är ett bra objektiv men inte samma känsla som i min 35a. Det var även något ljussvagt för min del.

ANNONS
Götaplatsens Foto