Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony A7 IV vs. A9II

Produkter
(logga in för att koppla)

MattiasL

Aktiv medlem
För den som till äventyrs är nyfiken på slutsatsen, så blev det en A9II till sist. Så här långt är jag oerhört nöjd. Den känns rappare än jag vågat hoppas, den mekaniska slutaren är tystlåten och den elektroniska är toppen. Filerna känns också perfekta för mitt arbetsflöde (även om jag kan tänka mig en del lägen där högre upplösning vore användbart.) Tack för alla synpunkter!
 
Senast ändrad:

Frekeman

Aktiv medlem
För den som till äventyrs är nyfiken på slutsatsen, så blev det en A9II till sist. Så här långt är jag oerhört nöjd. Den känns rappare än jag vågat hoppas, den mekaniska slutaren är tystlåten och den elektroniska känns toppen. Filerna känns också perfekta för mitt arbetsflöde (även om jag kan tänka mig en del lägen där högre upplösning vore användbart.) Tack för alla synpunkter!
Kul! Känner en del gatufotografer som har A9:an och är mycket nöjda med den. Några av dem använder den också för bröllopsfoto. Kan bara anta att version 2 är bättre! Grattis till inköpet!
 
ANNONS