Annons

Vilket 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Mrholmiz

Medlem
Fotar i stort sett bara Motocross och har en Nikon D7100 med 18-140 kitobjektivet jag fick till. Varit väldigt nöjd och fått massvis med bilder som jag är nöjd med, men tyvärr så är det inte vädertätat så med allt damm och skit som far runt så får kameran en del stryk. Hade först tänkt köpa Nikons 70-200 F/4 men när jag var nere och testa det i fotoaffären så visade han även ett Tamron 70-200 2,8 VC som verka bra, kollat en del recensioner osv men allt på engelska så blir lätt rörigt när jag ska läsa det. Även sett Nikons 70-200 F/2,8 men då får jag vänta ett lite längre tag innan jag köper. Beslutsångest och mycket pengar att lägga och sen inte vara nöjd oavsett vilket av dem man köper

Kolla Matt Grangers jämförelse mellan Tamron, Nikon och Canons 70-200 f2,8 varianter på youtube. Testet är fördelat på 3 delar vill jag minnas och han förklarar enkelt och bra på engelska.

Jag har tamrons 70-200 f2.8, den äldre versionen utan vc, till min D7100 och den är jag supernöjd med. Tar väldigt bra och skarpa bilder.
Fotar mest konserter med den och har aldrig saknar vc, det gäller bara att se till att hålla sig på slutartider på ca 200 och uppåt. Den kan man få för ca 6000 idag, mycket bra pris.

Men om du känner att du vill ha vc och är villig att betala det dubbla är säkert den nya versionen också riktigt bra.

Var och köpte ett Tamron 70-200 2,8 vc idag, bilderna jag tog utanför affären där jag testade det innan köp blev kanon. Dålig koll på att testa autofocusen men satte den manuellt långt ifrån och siktade på motorcyklar och annat och den satte det var gång och snabbt.
När jag kom hem skulle sätta på ett Uv-filter och använde pipetten för att få bort lite damm som lagt sig på linsen, varpå jag ser jag får skit under översta linsen 3 prickar runt 1-2 mm st.
Ska ju vara ett fukt och dammtåligt objektiv så körde in med det till affären, ska få ett nytt men fanns ej på lager så får det imorgon.
Då jag fotar motocross och det är ofta det dammar, så börjar jag undra om det var fel på just det objektivet eller om nästa också är lika känsligt för att få in skit i :/

ANNONS
Götaplatsens Foto