Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket format för bildvisning
- Trådstartare tombac
- Start datum
FouFoto
Aktiv medlem
D v s ska du utnyttja projektorn maximalt bör du beskära bilderna till 4:3 format och förminska till ca 1200x1600 pixlar. Jpeg-format blir bra.
Jag har liten erfarenhet av bildvisning m h a projektor, så ta min information med en nypa salt. Någon som har mer info?
Jag har liten erfarenhet av bildvisning m h a projektor, så ta min information med en nypa salt. Någon som har mer info?
Senast ändrad:
SiC
Aktiv medlem
FouFoto skrev:
D v s ska du utnyttja projektorn maximalt bör du beskära bilderna till 4:3 format och förminska till ca 1200x1600 pixlar. Jpeg-format blir bra.
Jag har liten erfarenhet, så ta min information med en nypa salt. Någon som har mer info?
Om man som jag inte gillar att beskära bilderna så kan man ju istället öka bildens canvas och sätta den färgen till svart.
Liknande detta: länk
man behöver ju inte ha med en logga eller avgränsande sträck som på denna bild dock.
Lycka till med bildvisningen!
/Z!
-Danneman-
Aktiv medlem
För att ej överarbeta det hela med en massa onödigt jobb så föreslår jag som tidigare talare att göra om kopior till 1200x1600 men inget mer.
Visst Powerpoint verkar ju lite proffsigare men de flesta idag har Windows ME/XP med inbyggd bildläsare och bildspel.
I detta bildspel fylls tomrummet ut med svart också så även canvas är helt onödigt.
Visst Powerpoint verkar ju lite proffsigare men de flesta idag har Windows ME/XP med inbyggd bildläsare och bildspel.
I detta bildspel fylls tomrummet ut med svart också så även canvas är helt onödigt.