Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vilket OBJEKTIV?
- Trådstartare Lejvan
- Start datum
Martin74
Aktiv medlem
Satt och funderade när jesper svarade...
Samma slutsats ! Macro.
Jag har ett Sigma EX 105 mm 2.8 som jag är väldigt förtjust i.
En mellanringssats gör att du kommer dubbelt så nära 2:1...
Mycket bra till porträttbilder också !
ett 50mm är också mycket nytta och glädje / kr.
mvh
Martin
Samma slutsats ! Macro.
mvh
Martin
Lejvan
Medlem
Jeppe skrev:
Hur ska vi kunna veta vilket objektiv som du kommer att roligast med???
Ett macro-objektiv kanske.. Det är rätt roligt.
OK, ett macro. Men vilket skulle du rekomendera? För det har jag tänkt köpa. Men det finns ju en uppsjö av sådana.
/D
Lejvan
Medlem
Martin74 skrev:
Satt och funderade när jesper svarade...
Samma slutsats ! Macro.
mvh
Martin
Jag funderade på att köpa Canons 50mm 2.8 VAd sägs om det?
PerFogelberg
Aktiv medlem
EF-S 10-22 är absolut roligast. 
Martin74
Aktiv medlem
Lejvan skrev:
Jag funderade på att köpa Canons 50mm 2.8 VAd sägs om det?
Om du ska köpa 50mm så tycker jag du ska köpa 1.8.... Bra ljusstyrka till lågt pris..
mvh
martin
Det roligaste obejktivet är det som låter dig utforska vad du egentligen vill med din fotografi.
En tråkig normalzoom ger dig alla möjligheter från vidvinkel till kort tele. Jag tycker inte man kan starta bättre än så.
Sen om den heter kitzoom, Sigma 18-50, Canon 17-40 eller något annat lämnar jag åt andra. Men jag tycker att det är dumt att begränsa sig till kanske enbart ett teleobjektiv.
En tråkig normalzoom ger dig alla möjligheter från vidvinkel till kort tele. Jag tycker inte man kan starta bättre än så.
Sen om den heter kitzoom, Sigma 18-50, Canon 17-40 eller något annat lämnar jag åt andra. Men jag tycker att det är dumt att begränsa sig till kanske enbart ett teleobjektiv.
BugEyes
Aktiv medlem
Sigma 18-50 2.8 är vad jag går och drömmer om att byta ut mitt kitobjektiv till på sikt. Bländare 2.8 hela vägen genom zoomomfånget. Hade det varit 18-70 så hade jag sålt frun och barnen för det
.
Har redan sigmas 70-300 APO ... och är väldigt impopnerad av vad jag kan göra med det. Lång brännvidd och macro i samma tub för 2000 spänn. Har du inte det motsvarande så köp det, mitt bästa köp hittills.
Har redan sigmas 70-300 APO ... och är väldigt impopnerad av vad jag kan göra med det. Lång brännvidd och macro i samma tub för 2000 spänn. Har du inte det motsvarande så köp det, mitt bästa köp hittills.
Tommy Kreivi
Aktiv medlem
sigma 18-50 2,8 är inte kul, normalzoomar är sällan kul, men detta är riktigt bra!