Annons

Visningsprogram RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

zlice

Aktiv medlem
Tjena

Jag lyckas inte se bilderna korrekt i ACDSee 7 som jag använder.. jag har testat att ändra färgschema men utan resultat.

Finns det någon bildvisare som kan återge färgerna korrekt utanför photoshop (vilket jag inte ser som en bildvisare)??

Eller kan någon förklara exakt hur man ställer in ACDSee 7.. så får vi se om det skiljer sig från det jag testat.

Mvh Stellan

zlice skrev:
Tjena

Jag lyckas inte se bilderna korrekt i ACDSee 7 som jag använder.. jag har testat att ändra färgschema men utan resultat.

Finns det någon bildvisare som kan återge färgerna korrekt utanför photoshop (vilket jag inte ser som en bildvisare)??

Eller kan någon förklara exakt hur man ställer in ACDSee 7.. så får vi se om det skiljer sig från det jag testat.

Mvh Stellan

Inget program kan visa raw korrekt direkt. Då raw är ett halvframkallat format.

Du kan dock köra dem i tex C1 och få upp bilder med en standard inställning som brukar se mkt bra ut.

RAW

Mitt svar är en fråga för jag har inget svar och vill inte öppna ett nytt forum då jag antar att min fråga bara kräver ett svar och ber om ursäkt för att jag tränger mig på, men det gäller filformatet RAW. Hur många Mb blir en "normal" fil (bild) i RAW formatet i färg, jag vet att det kan variera och svara gärna med variation mellan X Mb till Y Mb stor???

Kentarx skrev:
Hur många Mb blir en "normal" fil (bild) i RAW [...]
Från 5 MB. Läs för respektive kamera på någon av alla webbplatser med kameratester, t ex dpreview.com och sedan i testet ("Full review") sidan som heter "Timings & Sizes".

ANNONS
Götaplatsens Foto