Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webbalbum med sökning

Produkter
(logga in för att koppla)

dahlgren

Aktiv medlem
Jag är på jakt efter ett webbalbum där det går att söka på bilderna, antingen i kategorier eller att skapa nyckelord som kan kopplas till bilderna. På min egen sida har jag coppermine och där sker sökningen endast på filnamnen vad jag vet. Vilket album hanterar bäst sökning? Ska användas till en tidnings bildarkiv.

Hej!

jag är också på jakt efter ett webbalbum av denna typ. Har provat en hel del olika men har inte hittat någon som passar mina behov. Skulle vilja ha något enkelt, ungefär som Photo.se

mvh: Adam

På mitt jobb använder vi fotoweb tillsammans med Indexmanger och Fotostation. Det är en lösning som fungerar bra och det går att söka på all info från bilderna IPTC. Läs mer på http://www.fotoware.com.

För tidningsanvändning kan det kanske vara ett problem att när man monterar bilder från fotoweb till ett Quarkdokument så ser man inte hur stor bilden är. Men de som gör originalen på tidningen kan kankse använda Fotostation som fungerar bra ihop med ovanstående.

Pontus

Annars så ska Coppermine vad ja vet söka på även nykelord, gäller iofs. att man skriver in nykelord när man registerar / laddar upp bilderna.

Jag har en gamal version av coppermine så det är fult möjligt att en nya version klara av det. Får kika på det, jag är i övrigt mycket nöjd med albumet.

ANNONS
Götaplatsens Foto