Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Z8 startar inte
- Trådstartare Ardala
- Start datum
Snuddas
Aktiv medlem
Kanske en överflödig kommentar men den Z8 jag har behöver helst EN-EL15C eller B, Tar t.ex. inte motsvarande Jupio. Kanske heller inte andra tredjepartsbatterier.Köpte en Nikon Z8 i juni. Helt plötsligt tar den inte emot ström från batteriet. Har full-laddade batterier som funkar bra i min D850. Men i Z8 så funkar det inte alls. Har prövat med flera. Någon annan som råkat ut för detta?
ztenlund
Aktiv medlem
Original EN-EL15a går bra, men batteritiden blir kortare än EN-EL15c och de kan inte laddas i kameran. EN-EL15 har jag inga längre, men där kan det eventuellt vara så att åtminstone de äldsta inte fungerar.Kanske en överflödig kommentar men den Z8 jag har behöver helst EN-EL15C eller B, Tar t.ex. inte motsvarande Jupio. Kanske heller inte andra tredjepartsbatterier.
Spaceman Spiff
Aktiv medlem
Ta ut batteriet och minneskortet/n.
Ta av objektivet.
Låt kameran vara strömlös en längre stund (en timme?)
Om den startar efter det testar du att ansluta en av sakerna i taget för att säkerställa att det inte är ett av tillbehören.
Om den inte startar har något hänt och den behöver besöka en verkstad.
/Jon - fd kamerahandlare
Ta av objektivet.
Låt kameran vara strömlös en längre stund (en timme?)
Om den startar efter det testar du att ansluta en av sakerna i taget för att säkerställa att det inte är ett av tillbehören.
Om den inte startar har något hänt och den behöver besöka en verkstad.
/Jon - fd kamerahandlare