** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Vad är billigt i USA som jag kan tjäna en hacka på? :)

Produkter
(logga in för att koppla)
Nja

I praktiken betyder det att alla som de tycker ser misstänkta ut kan kollas.

Tullen på Arlanda plockar ju folk som de känner för det.

Jag reser en del i jobbet och i morse när jag kom från Newark (SAS New York) var det första gången i mitt liv som jag sett tullare när SAS NewYork anländer. Flyger du via Amsterdam står de där garanterat med vovve och det är inte direkt objektiv de letar efter:)
 
Jag reser en del i jobbet och i morse när jag kom från Newark (SAS New York) var det första gången i mitt liv som jag sett tullare när SAS NewYork anländer. Flyger du via Amsterdam står de där garanterat med vovve och det är inte direkt objektiv de letar efter:)

Jag har flugit via amsterdam utan att se tillstymmelse till tullare, så det är nog inte alltid så. Att räkna med att det inte står några tullare på ARN är nog ändå en dålig idé, och även om risken för upptäckt är låg är det inte tillåtet att diskutera varusmuggling i forumet ;)
 
Jag har blivit granskad två gånger av tullen och båda gångerna pga fotosaker. Första var när jag skulle in i Japan och de undrade varför jag hade så mycket kamerasaker med mig. De var dock nöjda med min förklaring och jag fick fylla i ett papper där jag deklarerade sakerna och intygade att inget skulle stanna i Japan.

Andra gången var till USA och då ville de bara kolla så jag inte hade vapen eller knark i teleoptikerna.
 
Att börja skanna in sina kvitton är en riktigt bra idé som flera försäkringsbolag dessutom godtar om man har otur & behöver deras hjälp.

Jag skulle inte ta med mig kvitton på min utrustning när jag åker på semester av flera anledningar, en är om den blir stulen, då har tjuven ev kvittona också & jag saknar kvitton & får svårare att få ut ersättning...

TS ville ju ha tips på vad han kunde köpa i USA & tjäna en slant på & jag var väl en av dom första som svarade i tråden att det nog var svårt att tjäna några större summor...

Men, nu har jag kommit på ngt som TS kanske kan göra ett par spänn på, om han har lite tur...

Minneskort!!, mellan varven så kör dom stora kedjorna i USA kampanjer med upp till halva priset på Sandisk's, Lexar's & andra märkens värstingar & dom är ju redan billigare än i Sverige från början så om han har tur & prickar in en av dessa "reor" så borde det ju inte vara så svårt att kunna dryga ut reskassan lite & dessutom så kanske inköpsvärdet håller sig under 4300:- & då slipper han ju betala tull & moms!!

Hur som helst så hoppas jag att TS får en trevlig resa & att få besöka B & H lär ju vara en upplevelse man inte glömmer i första taget!! =)
 
En GoPro Hero3 kanske man kan tjäna några hundringar på.
Den kostar 400 USD i USA (om det tillkommer någon sales tax på det vet jag inte) vilket motsvarar cirka 2600kr. I Sverige kostar den 3500 i butik, så du kanske kan få 3000 kr oöppnad.

Inte värt besväret nu när jag tänker på det :D
 
Att börja skanna in sina kvitton är en riktigt bra idé som flera försäkringsbolag dessutom godtar om man har otur & behöver deras hjälp.

Jag skulle inte ta med mig kvitton på min utrustning när jag åker på semester av flera anledningar, en är om den blir stulen, då har tjuven ev kvittona också & jag saknar kvitton & får svårare att få ut ersättning...

TS ville ju ha tips på vad han kunde köpa i USA & tjäna en slant på & jag var väl en av dom första som svarade i tråden att det nog var svårt att tjäna några större summor...

Men, nu har jag kommit på ngt som TS kanske kan göra ett par spänn på, om han har lite tur...

Minneskort!!, mellan varven så kör dom stora kedjorna i USA kampanjer med upp till halva priset på Sandisk's, Lexar's & andra märkens värstingar & dom är ju redan billigare än i Sverige från början så om han har tur & prickar in en av dessa "reor" så borde det ju inte vara så svårt att kunna dryga ut reskassan lite & dessutom så kanske inköpsvärdet håller sig under 4300:- & då slipper han ju betala tull & moms!!

Hur som helst så hoppas jag att TS får en trevlig resa & att få besöka B & H lär ju vara en upplevelse man inte glömmer i första taget!! =)

Lite tragikomiskt är att B&H har stängt precis hela veckan TS skall vara i NY. En av Judarnas superhelger just då. ;)
 
ANNONS