Diverse bilder från min vardag och lite annat. All photographs in this blog © Bengt Gustafsson, Bengts Bilder.

310 Kundservice??

Vi skall byta några fönster på vårt hus.
Typiska 70-talsfönster som börjat ruttna.

Så då kontaktar man så klart ett antal fönsterleverantörer för att få priser. Ett företag jag mailde till svarade kort att de endast säljer via sina återförsäljare som man kan hitta på deras hemsida. Jag har kollat på deras hemsida och de finns adresser och telefonnummer till alla, några har hemsidor, men inte på någon hittar jag en mailadress där man kan kontakta dem. Jag har svårt att sitta i telefon halva dagen och ringa runt, lättare att göra ett mail med aktuella uppgifter och skicka till olika leverantörer. Har jag bara blivit bortskämd mde den enkla mailkontakten? Eller är det tillverkarna / återförsäljarna som inte hänger med.

Jag meddelade i alla fall företaget i fråga att deras fönster inte kommer att monteras i mitt hus. Hade jag suttit som säljare hade jag vidarebefordrat till någon återförsäljare och bett dem kontakta kunden. De bör väl ha mailadresser till sina återförsäljare, eller hur kommunicerar de med dem. Fax? Brev?

Återkommer nog i denna fråga i framtiden.


Fasaden på Stockholms Rådhus efter branden förra torsdagen.


Hittade även några kvarglömda handskar. Rinningarna på väggen är från släckningen.

Inlagt 2008-06-09 20:46 | Läst 3758 ggr. | Permalink


(visas ej)

Vad heter Disneyfiguren Kalle A*** i efternamn?
Jag har också märkt att det blir svårare och svårare att hitta bra kontaktuppgifter på företags hemsidor. Det värsta är när det är alldeles omöjliga formulär där inget passar över det man undrar. (Ungefär lika jobbigt som att läsa manualer...). Kanske har de fått för många irrelevanta mejl innan?
Det där känner jag igen, kan bli tok-irriterad på sådana svar!
Jag åkte häromveckan till en butik, visste vad jag ville ha och hade redan bestämt mig för att handla just där. I den lilla butiken för att stödja småföretagare. Men tyvärr så möttes jag av en nonchalant person med korta svar och ingen uppmärksamhet överhuvudtaget. Det slutade med att jag handlade på ett annat ställe till ett högre pris. Men det kändes bra och det var det viktiga.
Lycka till med dina fönster, både hemma och på jobbet :-)
Mvh, Bilal