BengtsBilder

Diverse bilder från min vardag och lite annat. All photographs in this blog © Bengt Gustafsson, Bengts Bilder.

170 Ny router

har jag köpt idag. Bytte till en mindre, men bättre! Nu funkar det som det skall inga avbrott efter två timmar :)
Sedan läste jag Siljas blogg och la till enstatistikräknare på sidan. Det är ju lite kul att ha koll på läsarna.

I dag skall vi ta ned granen och kanske sätta in lite kort. Sedan blir det fläskfile med salami till middag  mums.
KOmmer igen senare med dagens bild. Måste föra över från kameran.

Förresten söker jag tips på en liten kompakt att ha i fickan för ca 4000:-. Manuella inställningsmöjligheter är ett krav.
Har känt på G9 men den är lite för stor. Har en Ixus 750 som det kommer rök ur varje gång man använt blixten. Så det är dags att byta ut den.

Ha en bra eftermiddag
/Bengt

Publicerad 2008-01-12 14:40 | Läst 4286 ggr 3 Kommentera

169 Byter nog router

Har pratat med D-link idag, tillbringat hela kvällen med att uppdatera drivrutiner till nätverkskortet.
Så jag får prova något annat märke tror jag.


Ett bageri med schyssta muffins!

/Sov gott

Publicerad 2008-01-11 22:43 | Läst 6839 ggr 2 Kommentera

168 Router

Fortsatta routerproblem. Har skickat fråga nu till helpdesk på D-link.
Hoppas jag får svar snart. Vill inte dra tråd i hela huset för att kunna arbeta där jag vill.

Bärbart är ju till för att man skall kunna jobba var man vill när man vill.

Sov gott
Bengt

Publicerad 2008-01-10 21:55 | Läst 3749 ggr 3 Kommentera

167a Router

köpte jag idag D-Link DIR-635. Nu hoppar uppkopplingen ur och sedan ansluter den igen.
Finns det någon kunnig därute som har tips på åtgärder?
Jag har lagt på kryptering 128 bitar i övrigt standardinställningar och telia ADSL.

Uppdatering hittade följande i loggen :Wireless system with MAC address xxxxxxxxx disconnected for reason: Received Deauthentication.
Vad betyder det? Är det så att min dator skickar en siganl om att den vill koppla ned

Maila gärna tips

Tackar på förhand
Bengt

Publicerad 2008-01-09 22:09 | Läst 3609 ggr 0 Kommentera

167 Musik och routrar

har väl inget direkt samband. JAg har dock haft en trådlös router med printserver i 6 år. Häromdagen bestämde den sig för att den fått nog och gick till elektroniksskrotets himmel tror jag. Nu har jag skaffat en ny, dock utan printserver och den visar sig dessutom vara lite instabil. Jag tappar anknytningen stup i ett vilket är irriterande.

I morgon skall jag sätta mig ned och kolla alla inställningar för att se om jag gjorde någon miss vid installationen.

När det gäller musik är jag allätare i alla avseenden häromdagen hittade jag en grupp jag lyssnade på i slutet av 70-talet. Så här är länken, sanslös text likosm en hel del av det gruppen gjorde tidigare.

Kursaal Flyers

Mina underbara döttrar! Vi fick denna bild på en filt i julklapp.

Publicerad 2008-01-09 21:24 | Läst 3654 ggr 0 Kommentera
Föregående 1 ... 802 803 804 ... 836 Nästa