Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HJÄLP Dator hittar ej 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)

moh1

Aktiv medlem
Jag får ej igång Live viewen via datorn , det enda som fungerar är via utforskaren , där hittar den bilderna , men alla andra försök att få kameran in i datorn är dödsdömt
"Camera windows is not compatible with the detected camera"......
Men varför jag har ju kört in programvaran som är med kameran

Hoppas på kunniga personer på sidan
Mats

jag har liknande problem med min eos 400d men om jag följer den här turordningen brukar det alltid fungera!

kopplar i usb-sladden i datorn och kameran men startar inte kameran.

Startar programmet EOS-utility och när programmet har gått igång startar jag upp kameran och då kan man börja överföra bilder.

Fast det var kanske inte det här du hade problem med men jag förstod inte riktigt =D.

vet inte vilken version av windows ni kör men eos utility kräver att servicepack 2 är installerat om ni kör Windows XP har jag för mig.

Utan servicepack syns det inte vid installation från CD

vet inte vilken version av windows ni kör men eos utility kräver att servicepack 2 är installerat om ni kör Windows XP har jag för mig.

Utan servicepack syns det inte vid installation från CD

Tack och det är precis vad jag själv nu kommit fram till.
Nu fungerar det att köra som det skall via Datorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto