Skötkonung
Aktiv medlem
Som sagt mycket prat om när ska den komma och teknisk data....
Men hur många av tänker köpa den?
Men hur många av tänker köpa den?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kanon kul idé det här. Sätt igång nu alla och rösta så får vi se ett resultat om några dagar. Bra initiativ!!!
Mvh
JB
Vad hade du väntat dig för pris, och hur kom du fram till det?Jag har väntat länge på den, men prissättningen var minst sagt horribel. Det blev en order på D3 istället.
Vad hade du väntat dig för pris, och hur kom du fram till det?
Och tur var väl det för alla som INTE vill ha en jädra massa pixlar helt i onödan, eventuellt med högre brus som följd dessutom. Att ersätta D3 med D3X vore i mitt tycke rent korkat. Jag skulle inte vilja byta min D700 mot en D3X om jag så fick den gratis (om vi bortser från möjligheten att sälja den och tjäna en hacka).Många hade nog förväntat sig D3x som en uppdatering av D3 och kanske en prishöjning på 10-15000. Nu blev det inte så utan man har samma filosofi som Canon med 1D mkIII och 1Ds mkIII
Vad hade du väntat dig för pris, och hur kom du fram till det?
Och tur var väl det.
Ja, om man också sänkt priset på D3, vilket kanske inte vore rimligt om den kameran ska säljas med vinst.D3x kunde lika väl kostat 50 tusen.
Har norrmännen samma sjukligt höga MOMS som vi har då?Förresten, har ni sett prisskillnaden mellan Norge och Sverige? Tex d3.
43 sek vs 30 nok, tom med valutan så blir det norska priset mkt billigare.
Nej, men det är positivt att den inte ersatte D3.Det är alltså positivt att den är dyr?
Ja, om man också sänkt priset på D3, vilket kanske inte vore rimligt om den kameran ska säljas med vinst.
Då tror jag att folk hade blivit upprörda för att den "lågupplösta" D3 skulle vara för dyr. Alltid är det något som är fel.Nu förstår jag inte hur du resonerar.
Varför skulle man behöva sänka priset på D3?
D3x kunde kostat ca 50tusen, och därmed lagt sig mellan Sony a900 och Eos 1ds, alltså en mer aggressiv prissättning.
Det gäller väl alla kameror i så fall? Det finns alltid annat att lägga pengarna på.Finns ingen anledning att köpa en sån dyr kamera som amatörfotograf. Finns annat att lägga pengarna på.
Det är ju inte kameran som gör fotografen eller hur?
Det gäller väl alla kameror i så fall? Det finns alltid annat att lägga pengarna på.