Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv till studio

Produkter
(logga in för att koppla)

Tähtelä

Aktiv medlem
Köpte tokinas 12-24/4 att ha som vidvinkel i studion men den lämnar på tok för mycket CA för min smak.
Kan ni råda mig vilka vidvinklar som fungerar bättre för mig ?
Fast eller zoom spelar ingen roll.

Köpte tokinas 12-24/4 att ha som vidvinkel i studion men den lämnar på tok för mycket CA för min smak.
Kan ni råda mig vilka vidvinklar som fungerar bättre för mig ?
Fast eller zoom spelar ingen roll.

Beroende på fotograferingsavstånd så skall du ha så mycket tele som møjligt. 50mm/1,8 ær det billigaste objektivet och samtidigt ett av de skarpaste du kan få, børja dær. Jag anvænder sjælv 50mm till helfigur och 85mm/1,8 till portrætt eller halvfigur.

I værsta fall har du vældigt kort fotoavstånd i din studio och en APS sensor i kameran. Då kan man anvænda ett 28mm eller allra helst 35mm objektiv. Tænk bara på att inte gå før næra, før då blir det lite lustigt utseende på dina modeller. Før modellbilder i hæftiga poser så kan man anvænda vidvinkel med førnuft och med riktigt bra resultat.

min hemsida kan du hitta lite mer information om studiofoto.

ANNONS
Götaplatsens Foto