Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel till bloggen

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag undrar om man kan lägga upp ett bildspel med musik på sin blogg.

Jag har gjort ett bildspel och sparat i en wmv-fil (tror jag det heter) i elements.

Jag skulle vilja lägga den på min blogg för att min familj som bor långt bort ska se den.

Man kan ju lägga upp youtube-filmer och jag har sett att folk lagt upp egengjorda småfilmsnuttar på sina bloggar oxå.
Jag har blogspot.

Är det ngn här som vet om det går och isåfall hur man gör.

Vet inte hur jag ska tolka din fråga.
Har själv aldrig laddat upp till Youtube så kan inte dela med mig av några egna erfarenheter. Men jag föreställer mig ändå att det finns tydliga och fungerande instruktioner, trots allt är det ju en drös filmer som ligger laddade.

Har du väl laddat upp bildspelet till Youtube så ligger det en kod där på samma sida som bildspelet visas, börjar väl med <embed> har jag för mig. Den klistrar du in i din blogg.

Vet inte hur jag ska tolka din fråga.
Har själv aldrig laddat upp till Youtube så kan inte dela med mig av några egna erfarenheter. Men jag föreställer mig ändå att det finns tydliga och fungerande instruktioner, trots allt är det ju en drös filmer som ligger laddade.

Har du väl laddat upp bildspelet till Youtube så ligger det en kod där på samma sida som bildspelet visas, börjar väl med <embed> har jag för mig. Den klistrar du in i din blogg.

Ja, okej....men jag är en tant med ytterst begränsade kunskaper om youtube/bloog/ och allt som har med detta att göra! =)

ANNONS
Götaplatsens Foto