Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändra uteffekt vid fjärrstyrd SB600

Produkter
(logga in för att koppla)

GbgHelena

Medlem
Jag har införskaffat en SB600 till min D90. Kör den fjärrstyrd och det funkar utmärkt. Men hur jag än läser och vrider och vänder på det kan jag inte ändra uteffekt när blixten är fjärrstyrd. Funkar det inte eller har jag inte kunnat läsa mig till hur man gör?
Hoppas någon kan svara! /Helena

Jag har införskaffat en SB600 till min D90. Kör den fjärrstyrd och det funkar utmärkt. Men hur jag än läser och vrider och vänder på det kan jag inte ändra uteffekt när blixten är fjärrstyrd. Funkar det inte eller har jag inte kunnat läsa mig till hur man gör?
Hoppas någon kan svara! /Helena

På mina D200 och D700 kan du styra effekten på blixtar som styrs via iTTL/CLS genom en menyinställning under Custom Menyn.

Där kan du ställa in i stort sett alla parametrar, inklusive exponeringskompensation +/-.

Precis där Peter säger. Jag har en D300 men jag skulle tro det är under samma meny. Där kan du välja uteffekt, kanal samt vilken grupp blixten har.

ANNONS
Götaplatsens Foto