Annons

Canon 7D - kabel/trådlös visning live på skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

VeraVardig

Avslutat medlemskap
Jag vill kunna se mina bilder direkt på datorskärmen när jag jobbar i studiomiljö.
Vilket innebär att jag knäpper bilden och direkt visas den på skärmen.

Vad ska jag använda? Var får jag tag på detta?

Det går bra med usb-kabeln, Eos Utility och Canon DPP som du fick med kameran. Lätt som en plätt och KOSTA inget exktra ;-))

Canon brukar släppa trådlösa överföringsenheter till sina proffsmodeller. Vet inte om det finns för 7D än. Men de är läskigt dyra ca 10tkr ink moms. Annars finns en liten tillverkare Eye-Fi som har trådlöst chip inbyggt i minneskort. Ca 1000-2000kr beroende på modell. Sök här på Fotosidan på Eye-Fi så ska du få upp en tråd där detta varit uppe. Skulle tydligen fungera bra med den utrustning som det testats med.
MVH, Niclas

Som jag förstått så ska man kunna köra trådlöst med batterigreppet WFT-E5. Kostar cirka 6000:-.
Om du vill köra med tråd så finns allt med i paketet, men en längre usb-kabel kanske är att föredra?

Jag vill kunna se mina bilder direkt på datorskärmen när jag jobbar i studiomiljö.
Vilket innebär att jag knäpper bilden och direkt visas den på skärmen.

Vad ska jag använda? Var får jag tag på detta?

Utöver de datorrelaterade lösningarna, går det ju att koppla kameran till en skärm eller tv med hdmi-anslutning. Vilket passar om det är viktigast att kunna granska bilden på en större skärm.

Tack för alla förslag!

HDMI låter intressant.
Jag ska införskaffa en lång kabel i första skedet, trådlöst får bli en punkt längre ned på önskelistan!

/Helena

ANNONS
Götaplatsens Foto