Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Problem med skuggor i CS4 och bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

Irina N

Ny medlem
Jag har problem med hur skuggor visas i cs4 och bridge. Jag ser skarpa skuggor med mycket kontrast och färgskiftningar (oftast en grön skiftning i huden i gränsen där skuggan börjar). Trodde det var den nya skärmen som var problemet, men i andra program så ser bilderna hur bra ut som helst, men i CS4 och i bridge så blir skuggan nästan platt och kontrastig.

Någon som har upplevt samma sak, eller som kan svara vad det kan bero på?

Det här gör mig så otroligt frustrerad. Känns som att jag redigerar i blindo.

Jag har problem med hur skuggor visas i cs4 och bridge. Jag ser skarpa skuggor med mycket kontrast och färgskiftningar (oftast en grön skiftning i huden i gränsen där skuggan börjar). Trodde det var den nya skärmen som var problemet, men i andra program så ser bilderna hur bra ut som helst, men i CS4 och i bridge så blir skuggan nästan platt och kontrastig.

Någon som har upplevt samma sak, eller som kan svara vad det kan bero på?

Det här gör mig så otroligt frustrerad. Känns som att jag redigerar i blindo.

Låter som om du har en dålig färgprofil för din skärm. Skaffa dig en skärmkalibrator och kalibrera din skärm. Att bara CS4 är berörd av detta problem beror på att andra program inte använder skärmprofilen.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto