Hej alla fotovänner!
Möjligen har jag tydligen inte riktigt förståt allt skrivandet om fördel analogt och digitalt. Vad jag dock känner igen efter mina 45 år med kamera är att tekniksnaket tar överhand.Samma uppdelning- två läger. Då var det gruppen för "det nya"= autofocus mot dom som inte använde detta.Vad tog frågan om skapande av bilden vägen då som nu bland alla dessa teknik fotografer ? Jag hävdar att alla kan skapa en bild som går till historien med vad som helst i kameraväg.Jag har förmånen att känna ett antal duktiga proffsfotografer.Och jag vill lova att jag sällan eller aldrig hör så mycket tekniksnack från dom.
Nej, om man använder det ena eller det andra idag är ointressant. För mig är det uteslutande bilden som är av intresse.Jag gör då och då utställningar på något som jag blivit "besatt" av.Då är det hur jag skall få till den bilden som är målet och inte om det står de eller de på kameran.
Jag kommer säkert att få en storm, men det lever jag med.För är det med handen på hjärtat inte så att tillverkarna/marknaden är dom som tagit över nu som då vad vi som sysslar med foto skall tänka.