Annons

Uppföljare till D3000?

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Jag måste erkänna att jag skäms lite.. men jag undrar helt enkelt, när kommer det komma en uppföljare till D3000 med minst 12 megapixel?

Anledningen är att jag vill ha en liten och lätt kamera som komplement till min D3.. Dock så godkänner min bildbyrå bara bilder tagna med minst 12 megapixel.. Annars hade jag köpt D3000..

Hur långt brukar det vara mellan deras instegsmodeller?

Det har varierat ganska mycket: D40 (nov -06), D40X (mar -07), D60 (jan -08), D3000 (jul -09).

Annars så finns ju D5000 med 12 megapixlar, men den är kanske för stor?

Jag måste erkänna att jag skäms lite.. men jag undrar helt enkelt, när kommer det komma en uppföljare till D3000 med minst 12 megapixel?

Anledningen är att jag vill ha en liten och lätt kamera som komplement till min D3.. Dock så godkänner min bildbyrå bara bilder tagna med minst 12 megapixel.. Annars hade jag köpt D3000..

Hur långt brukar det vara mellan deras instegsmodeller?
Nyfiken, vad är det för bildbyrå som bara tillåter bilder tagna med en kamera med minst 12 megapixlar? Känns som ett märkligt sätt att tala om kraven på. Är det OK om jag tar en bild med en D3a och beskär den till 800x600 px (0,5 MB) enligt bildbyrån?

Jag menar att du kanske har missförstått deras krav på upplösning och i så fall letar ny kamera på felaktiga grunder. Det kanske räcker alldeles utmärkt med en D3000

Senast ändrad:
Tyvärr är kraven på minium-upplösning 12 megapixel.. Antar att det är enkel åtgärd för att slippa krångel för bildköparna - de vet att alla bilderna är tillräckligt högupplösta och behöver inte fundera på det.

Kollade igenom reglerna igen. Det är 12 megapix oavsett.

Jag gillar D5000 jättemycket, men den är bara liiite för tjock o stor.. D3000 är perfekt. Har tittat på Pentax K-x också, men då kan jag ju inte använda mina objektiv och måste nöja mig med kit-zoomen för alltid..

Har även kollat på m43, men de är katastrofalt överprissatta..

Får helt enkelt bli en D5000 då.. Ingen som har nåt annat förslag?

ANNONS
Götaplatsens Foto