Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trögt i bloggarna efter serverbytet?

Produkter
(logga in för att koppla)

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Jag tycker det går väldigt trögt att lägga upp en ny blogg samt att spara ändringar i en befintlig just nu. Är det någon mer som upplever det här?
När jag har tryckt på spara verkar det först inte hända någonting, sedan sätter den igång att spara efter någon minut och det tar i sin tur ett par minuter. Under tiden kan jag inte göra någonting........

Nu har jag konstaterat att det är med IE 8 det går så här trögt.
Med Google Chrome går det lite snabbare......

Det är bara bloggen det gäller, här i forumet går det snabbt att spara med IE 8 också.

Senast ändrad:
Jag tycker det går väldigt trögt att lägga upp en ny blogg samt att spara ändringar i en befintlig just nu. Är det någon mer som upplever det här?
När jag har tryckt på spara verkar det först inte hända någonting, sedan sätter den igång att spara efter någon minut och det tar i sin tur ett par minuter. Under tiden kan jag inte göra någonting........

Nu har jag konstaterat att det är med IE 8 det går så här trögt.
Med Google Chrome går det lite snabbare......

Det är bara bloggen det gäller, här i forumet går det snabbt att spara med IE 8 också.

Fotosidan överhuvudtaget har de senaste dagarna varit mycket trög, ibland tar det flera minuter, ifall jag orkar vänta. Ingen skillnad om jag använder Firefox, Safari eller Opera. Verkligen irriterande.

Fotosidan överhuvudtaget har de senaste dagarna varit mycket trög, ibland tar det flera minuter, ifall jag orkar vänta. Ingen skillnad om jag använder Firefox, Safari eller Opera. Verkligen irriterande.

Det är inte något jag märkt, med reservation för att jag varken sparat bloggar eller bilder förstås.

Jag har inte märkt någon större skillnad i sidornas laddningshastighet, däremot har förstasidan "fastnat". Det är samma bilder i Galleri FS, Nya favoriter, Senaste kommentarer och Senaste blogginlägg, som någon gång under fredagen.

(Förstasidans uppdatering har jag fixat nu)

Ni som upplever tröghet, skriv gärna
- vilken sida var det som laddades när det kändes segt (adressraden i webbläsaren)
- hur lång tid det tog ungefär
- blir det så varje gång om man laddar om sidan eller slumpmässigt
- vilken webbläsare och operativsystem kör du

Då kan vi försöka återskapa själva, så blir det enklare att fixa

- vilken sida var det som laddades när det kändes segt (adressraden i webbläsaren)

Det verkar fungera normalt igen nu.
Efter att uppdateringen av första sidan börjat fungera upplever inte jag någon tröghet i att spara i bloggarna heller.

För ca 30 min. tillbaka tog det 9 min. innan första bilden kom till sidan http://www.fotosidan.se/gallery/comments.htm, därefter ytterligare några min. innan sidan laddats komplett. Just nu laddas inte bilder alls till http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=144565, endast ramarna med bildtitel...jo nu kom de, efter kanske 4 min.
För mig verkar det ske slumpvist att Fotosidans olika sidor låter vänta på sig, medan andra kommer direkt. Jag kör med Opera och Mac, men när det segar tycks det också gälla Firefox och Safari.

För ca 30 min. tillbaka tog det 9 min. innan första bilden kom till sidan http://www.fotosidan.se/gallery/comments.htm, därefter ytterligare några min. innan sidan laddats komplett. Just nu laddas inte bilder alls till http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=144565, endast ramarna med bildtitel...jo nu kom de, efter kanske 4 min.
För mig verkar det ske slumpvist att Fotosidans olika sidor låter vänta på sig, medan andra kommer direkt. Jag kör med Opera och Mac, men när det segar tycks det också gälla Firefox och Safari.

Är glad att kunna berätta att jag lyckats hitta orsaken till den långsamma laddningen av Fotosidan, åtminstone verkar det så för tillfället, och att orsaken är något strul med min trådlösa koppling modem-dator. Efter att jag kopplat upp datorn via kabel går allt som en dans. :))

ANNONS
Götaplatsens Foto