Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
vad betyder scratch disc is full???
- Trådstartare sahlenius
- Start datum
Peterus
Aktiv medlem
På svenska betyder det att din hårddisk är full. Rensa den eller skaffa en till/större.
Läs mer:
http://graphicssoft.about.com/od/photoshop/f/scratchdisk.htm
Läs mer:
sahlenius
Aktiv medlem
På svenska betyder det att din hårddisk är full. Rensa den eller skaffa en till/större.
Läs mer:
Tack så jättemycket, jag antog det... Jag ska köra en diskdefragmentering och se om det kan hjälpa liite. Jag har tagit bort de program jag kan ta bort men hjälper det inte så måste jag väl köpa en större
petter.oj.norman
Avslutat medlemskap
... men hjälper det inte så måste jag väl köpa en större![]()
Tur att hårddisk är billigt!
1 TB (= 1000 GB. 50 gånger mer än du ahr idag) kostar under tusenlappen
Petter ...
Petter ...
Johan Okker
Aktiv medlem
Sitter du på en 20GB disk fortfarande så är det ju på tiden att byta. Det finns smidiga program för att klona över allt innehåll till en ny disk så du slipper installera om allt.
Beroende på fabrikat av diskar så kan du ha turen att det finns gratisprogram som tillverkarna tillhandahåller. Seagate är ett sådant bra exempel där du kan klona över innehållet från din gamla disk till din nya med ett gratisprogram från dem.
/Johan
Beroende på fabrikat av diskar så kan du ha turen att det finns gratisprogram som tillverkarna tillhandahåller. Seagate är ett sådant bra exempel där du kan klona över innehållet från din gamla disk till din nya med ett gratisprogram från dem.
/Johan
mikaelkr
Aktiv medlem
Jag ska köra en diskdefragmentering och se om det kan hjälpa liite.![]()
Defrag hjälper inte ett skvatt vi detta fel. Det är inte ens säkert att det är ens möjligt att utföra en defragmentering. Defragmenteringen bara flyttar runt filerna på hårddisken. Ungefär som att röra runt med gaffeln på tallriken för att det skall se ut som om man ätit. (Fast baklänges, köttet för sig, potatisen för sig och så vidare).
Det finns bara två sätt. Ta bort filer, eller skaffa mera disk. Beroende på vad det är för data på disken KAN det löna sig att komprimera filer också, om om det som tar plats på disken är musik och bilder så kommer man ingen vart med det.
Börja med att rensa alla temp-mappar. Om du kör Windows XP så kolla
C:\TEMP
C:\WINDOWS\TEMP
Dem kan man normalt tömma. Det brukar bli ett par filer kvar som man inte kan ta bort, för att de använda av systemet hela tiden.
Då kan du köpa dig lite andrum, men fristen blir inte så stor. Möjligen kan det vara skillnaden mellan att datorn går att använda alls och inte, men bara ett tag.
Av felmeddelande att dömma gissar att du kör PhotoShop. Om det är så, och du har flera diskar i din dator, så kan du gå in i inställningarna i PS och byta vilken disk som skall vara värd för scratch-filen.
/Mikael