Isse_biggles
Aktiv medlem
Hej! Nu har jag bestämt mig för en D7, jag var inställd på en av konkurrenten men känner att greppet passar mig bättre med en D7:a. Saken är då, vilka objektiv till grundkittet? Jag har läst flera trådar om det ena objektivet mot det ena mot det andra och har nu en lista med en hel uppsjö av objektiv. Med andra ord, jag har inte blivit mkt klokare.
Jag är inne på denna typ av fotografering.
1 st "porträttobjektiv", för fotografering "inomhus" och porträttbilder. Tänkte gå på ett CANON EF 50mm/1,8 (det blir väl bra med en närgräns på cirka 80mm)
1 st "Allround", för fotografering inomhus utan att vedeberörande märker av en kamera i ansiktet, samt vid fotografering "av arkitektur, gator och lite naturbilder. Tänkte gå på ett CANON EF-S 15-85mm/3,5-5,6 IS USM.
Vill jag utöka gluggparken ytterligare så antar jag väl att CANON EF-S 70-200mm skulle vara nästa komplement eller?
Känns det som en bra början? Eller har ni andra förslag?
Jag är inne på denna typ av fotografering.
1 st "porträttobjektiv", för fotografering "inomhus" och porträttbilder. Tänkte gå på ett CANON EF 50mm/1,8 (det blir väl bra med en närgräns på cirka 80mm)
1 st "Allround", för fotografering inomhus utan att vedeberörande märker av en kamera i ansiktet, samt vid fotografering "av arkitektur, gator och lite naturbilder. Tänkte gå på ett CANON EF-S 15-85mm/3,5-5,6 IS USM.
Vill jag utöka gluggparken ytterligare så antar jag väl att CANON EF-S 70-200mm skulle vara nästa komplement eller?
Känns det som en bra början? Eller har ni andra förslag?