Danne B
Aktiv medlem
Under 100: i3'orna fanns inte när testet gjordes. i3-540 ligger i den range'n, och är kraftigare än AMD's motsvarighet.
200-350: Intel i topp, bästa AMD finns på plats 5. Dock så är AMD's T1100 prisvärd i den rangen... Ja, ända till vi blandar in elförbrukningen det vill säga. T1100 drar 215W(!) under full last, vilket är drygt det dubbla mot intelpropparna.
100-200: Lite mer intressant. AMD tar förvisso en förstaplats, men om vi räknar på prestanda-per-pris så är inte Intel så dåligt positionerade där heller. Lägg sedan elförbrukningen på det så...
Över 350: AMD har ingen sådan propp.
Nu väntar vi bara på att Sandy Bridge skall göra entre, så blir det ännu roligare.
Återigen, jag anser fortfarande inte att AMD är varesig prisvärda eller särskilt moderna. Du får tycka annorlunda, och jag hoppas att trådstartaren bildar sig en egen uppfattning.
Du svarade inte på varför vi ska kika på encryption, istället för prestandan för photoshop t.ex...?
Jag säger inte att AMD är bättre än intel.. bara ställde den frågan. Men självfallet tycker jag att AMD är mer prisvärt både när det gäller processorer och moderkort..