Annons

Nikon D4

Produkter
(logga in för att koppla)

Alex Dawson

Aktiv medlem
D4:an är här!

Jag det dröjer antagligen till tisdag för en officiell release men den ser riktigt lovande ut på specen! Nu är order lagd :)

// Alex
 

phool

Aktiv medlem
Det är flera källor som nu påstår att Nikon kommer att ha säljstart på D4:an redan nån gång nästa månad, lite märkligt alltihop, under en månads tid var det bara prat om D800:n, helt plötsligt så presenterar Canon från ingenstans sin 1Dx och Nikon vill hellre försöka få ut sitt flaggskepp D4 innan Canon släpper nya monstret. D800:an glöms nu bort under en period!? Vad fula dom är egentligen dom stora företagen. Nu väntar säkert Canon på att Nikon ska visa den riktiga D800:an för att svara med 5dmk3 eller vice versa, ingen vill ju blotta sig först. http://nikonrumors.com/2012/01/04/here-is-the-full-text-article-about-the-nikon-d4-announcement.aspx/
 
Senast ändrad:

j2^

Aktiv medlem
Order lagd på något som inte finns än? Var lägger man en order på en sån? :)
Det är förvånansvärt enkelt. Många säljare har köer för nya saker. Jag ställde mig i kö för såväl "D700 new" och "D3 new"´på Scandinavian Photo för över ett halvår sen.
 

sewi

Aktiv medlem
Jag kan inte franska, men till skillnad från vissa andra sk. "artiklar" om D4 så ser den här rätt trovärdig ut.
 

Grevture

Aktiv medlem
Teknikredaktör
Det är flera källor som nu påstår att Nikon kommer att ha säljstart på D4:an redan nån gång nästa månad, lite märkligt alltihop, under en månads tid var det bara prat om D800:n, helt plötsligt så presenterar Canon från ingenstans sin 1Dx och Nikon vill hellre försöka få ut sitt flaggskepp D4 innan Canon släpper nya monstret. D800:an glöms nu bort under en period!? Vad fula dom är egentligen dom stora företagen. Nu väntar säkert Canon på att Nikon ska visa den riktiga D800:an för att svara med 5dmk3 eller vice versa, ingen vill ju blotta sig först. http://nikonrumors.com/2012/01/04/here-is-the-full-text-article-about-the-nikon-d4-announcement.aspx/
1. Skilj på "källor" och "rykten". Det är faktiskt två ganska olika saker :)

2. Att det är mycket prat om något behöver inte ha ett dugg att göra med vad företag faktiskt arbetar med.

3. Att Canon och Nikon skulle komma med nya press-/sportkameror någonstans under hösten 2011 eller i alla fall i tid före OS i London 2012 har varit ganska väntat. Så att Canon 1DX kom från ingenstans är en mycket märklig synpunkt. Det enda förvånande med den var att de presenterade den så långt i förväg.

4. På vilket sätt är företagen "fula" för att en massa ivriga entusiaster vilt spekulerar om kameramodeller som företagen faktiskt inte sagt något om ännu? :)

5. Canon väntar inte nämnvärt på vad Nikon gör och Nikon väntar inte nämnvärt på vad Canon gör. De gör det de planerat sedan lång tid tillbaka. Inbillar du dig verkligen att de på något sätt drar igång sin utvecklingsavdelning när konkurrenten släppt en modell? En Eos 5D Mark III har antagligen varit på ritbordet redan sedan Mark II presenterades och om Nikon släpper en D800 har de antagligen arbetat i åratal med den.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag är mer intresserad av hur den i förbifarten beryktade 85:an kommer att bete sig jämfört med den gamla, som ju inte är dålig på något sätt... Det verkar vettigare att lägga eventuella överblivna (?!) kronor på optik än ett nytt kamerahus känner jag... ;)
 
ANNONS