Annons

Äntligen Nikon D800

phool

Aktiv medlem
Nu blandar du väl äpplen och päron.
Vad skulle en tillverkares leveranser ha för korrelation med en annans?
Vad menar du nu? Har du sett vad jag svarade på? Leveranser av nya kamerorna, det lustiga är ju att det har sagts från Nikon att D800 börjar säljas idag, och nya 5d:n imorgon, och det är många som fått sina Canon kameror redan,och ingen sin D800, trots att D800:an skulle börja säljas en dag före. På vilket sett blandar jag äpplen och päron när dom olika tillverkarna säger att kamerorna har försäljningsstart i stort sett samtidigt?
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Ja ni som har utnämnt er själva till försöksråttor skall lida pin och ta alla smällar så att vi andra sedan kan köpa utan logistiska bekymmer och använda en kamera som inte lider av barnsjukdomar.
Så skyll er själva.
 

phool

Aktiv medlem
Misströsta inte, jag ringde Nikon i Solna idag! Dom kommer att börja beta av köerna från nästa vecka. Hur många maskiner dom skeppar åt gången är dock osäkert.
 

phool

Aktiv medlem
Ja ni som har utnämnt er själva till försöksråttor skall lida pin och ta alla smällar så att vi andra sedan kan köpa utan logistiska bekymmer och använda en kamera som inte lider av barnsjukdomar.
Så skyll er själva.
Jag har inget emot att lägga in en ny firmware om det skulle behövas =)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Ursäkta phool men på svenska kan man inte kalla en kamera för maskin. Det låter som det var en svarv.
Det gör man på brutal amerikanska. Ett gammaldags språk med sitt ursprung i England.
Dagens Engelsmän som är lite mer förfinade än sina västliga ättlingar skulle nog snarare benämna det instrument eller camera.
 

phool

Aktiv medlem
Ursäkta phool men på svenska kan man inte kalla en kamera för maskin. Det låter som det var en svarv.
Det gör man på brutal amerikanska. Ett gammaldags språk med sitt ursprung i England.
Dagens Engelsmän som är lite mer förfinade än sina västliga ättlingar skulle nog snarare benämna det instrument eller camera.
Allright sir! Har skrivit till dig i vs tråden, har jag rätt? =)
 

Skrotografen

Avslutat medlemskap
Alltid sist.........

Ja ni som har utnämnt er själva till försöksråttor skall lida pin och ta alla smällar så att vi andra sedan kan köpa utan logistiska bekymmer och använda en kamera som inte lider av barnsjukdomar.
Så skyll er själva.
Gör väl som jag alltid gjort: Köper ett av dom allra sista exemplaren innan modellen försvinner för gått
1.Köpte ett av dom sista nya exemplaren av Nikon FM2 2001
2.köpte ett av dom sista nya exemplaren av Nikon D300
3.Köpte ett av dom sista exemplaren? av Nikon D700
4.Kanske jag blir en av dom som köper sista exemplaret av D800................
Man brukar ju säga att sista årgången av en modell brukar vara den bästa, man brukar slippa barnsjukdomar/väntetid..................
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
D800s?

En liten fundering. D800 kameran är ju redan från början en "omodern" kamera som egentligen skulle släppts innan D4:an, vilket gör att den bl.a. saknar port för WT5. Hur lång tid är rimligt att tro det tar innan Nikon släpper en moderniserad D800s, hur långt tid var det mellan D3 och D3s?
 

iBoat

Aktiv medlem
En liten fundering. D800 kameran är ju redan från början en "omodern" kamera som egentligen skulle släppts innan D4:an, vilket gör att den bl.a. saknar port för WT5. Hur lång tid är rimligt att tro det tar innan Nikon släpper en moderniserad D800s, hur långt tid var det mellan D3 och D3s?
Att världens just nu mest omtalade kamera redan skulle vara omodern kan jag inte riktigt förstå, den har inte ens kommit ut på marknaden! Om Nikon hade velat kunde de byggt in vad som helst, men samtidigt slå undan benen på sig själv. Allt handlar om marknadsstrategier.
 
ANNONS