Annons

Hur styra flera speedlites i E-TTL med 7D ?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
undrar hur man ska ställa in kameran så man kan styra tex 2st speedlite samtidigt med en 7D i E-TTL läge med den inbyggda blixten i kameran ?

Hihi, hade jag velat varit så där elak hade jag lagt till att plasten som du nyss tog bort från instruktionsboken kan du slänga i soptunnan. :)

Men jag är inte alls så elak.

Istället ska jag konstruktivt meddela att om du får meddelandet "Busy" i sökaren är det inte något som är fel. Den interna blixten får jobba ganska mycket med att sända styrpulser till slavblixtarna, så det går inte att ta speciellt många bilder i snabb följd innan den vill vila, för att undvika överhettning.

Hihi, hade jag velat varit så där elak hade jag lagt till att plasten som du nyss tog bort från instruktionsboken kan du slänga i soptunnan. :)

Men jag är inte alls så elak.

Jag hade inte för avsikt att på något sätt verka elak eller sarkastisk i mitt svar till TS. Jag har själv suttit i samma situation som TS och letat efter svar på frågan. Genom att hänvisa till handboken kan TS i lugn och ro lösa problemet.

Du har helt rätt med tillägget till min kommentar, den interna blixten för minsann jobba.

Mvh, Bosse

ANNONS
Götaplatsens Foto