Annons

Ångra ompublicering till Flickr från Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

LER

Medlem
Hej jag kör Lightroom 3 och publicerar från det till Flickr och har nu igen råkat ut för eller klickat fel, LR vill ompublicera alla bilder men jag vill bara göra det på några få. Hur kan jag ångar ompublicering?

Lasse

Markera de bilder du inte vill publicera på nytt, högerklicka och välj Mark as up to date.

Sitter inte vid datorn nu, men jag har för mig att du måste vara i publiceringsmodulen för flickr. Det kan vara så att du ska högerklicka på tjänsten flickr, och inte bilderna.

Under höger klick hittar jag bara "Markera för ompublicering"

Under höger klick hittar jag bara "Markera för ompublicering"

Markera den eller de bilder som är märkta för ompublicering. Högerklicka på en av de markerade bilderna och välj "Markera som aktuell". Jag förutsätter att du använder den svenska versionen.

Markera den eller de bilder som är märkta för ompublicering. Högerklicka på en av de markerade bilderna och välj "Markera som aktuell". Jag förutsätter att du använder den svenska versionen.

Ursäkta men jag hittar inte "Markera som aktuell"
Om jag markerar ett eller flera foton som är i mappen "Ändrade foton att publicera igen" så finns inte "Markera som aktuell" endast "Markera för ompublicering"

Ursäkta men jag hittar inte "Markera som aktuell"
Om jag markerar ett eller flera foton som är i mappen "Ändrade foton att publicera igen" så finns inte "Markera som aktuell" endast "Markera för ompublicering"

Det verkar underligt. Valet finns hos min Lightroom (4.1). Markerar du bilden i rätt fönster, dvs det övre och inte det undre för samlingen i din Flickruppsättning? Se bifogad bild. Högerklicka på bilden i fönstret "Ändrade foton att publicera igen". Hos mig finns alternativet där.

Bilagor

• Magical Snap - 2012.07.10 11.55 - 001.jpg
    Magical Snap - 2012.07.10 11.55 - 001.jpg
    15.5 KB · Visningar: 173
Det verkar underligt. Valet finns hos min Lightroom (4.1). Markerar du bilden i rätt fönster, dvs det övre och inte det undre för samlingen i din Flickruppsättning? Se bifogad bild. Vänsterklicka (ej högerklicka som jag felaktigt nämnde tidigare) på bilden i fönstret "Ändrade foton att publicera igen". Hos mig finns alternativet där.

Ok nu förstår jag varför, jag har LR 3 och i det verkar det inte finnas.

Men tack för att tog dig tid att svara.

Lasse

Så de har äntligen inför "Markera som aktuell" i LR4, lysande! Vi är många som saknar det i ver 3. Se där, ännu ett skäl att uppgradera sig.

ANNONS
Götaplatsens Foto