Annons

krash

Produkter
(logga in för att koppla)

tarragona

Aktiv medlem
Hej min dator har krasha har windows vistahome basic men har ingen skiva hur gör man någon som vet?

Mvh Tarragona

Det kanske finns en (dold?) partition på datorn där det ligger en backup av Windows?

Jag skulle höra med dem som sålde den annars. Känns lite oseriöst att sälja windows om kunden inte kan återställa vid krasch.

Vad är det som kraschat?

Har du viktiga data på datorn? Har du gjort backup på dessa?

Har du en nyckel så kan du ju alltid prova att ringa Microsoft supporten och se vad dom har för lösning,
kan också vara så att du ska ta kontakt med dator tillvärkaren eftersom det är dom som försett dig/datorn med en OEM version av Windows

Hej!!!! ja men jag får byta hårddisk men har ingen skiva men jag har nyckeln till min dator ,

MVH tarragona

Om inte datortillverkaren skickat med några originalskivor så brukas man uppmanas att skapa dessa själv. Har man inte gjort det så brukar det gå att beställa skivorna från tillverkaren.

Jag har gjort så någong gång med en kraschad HP-dator, hade inga skivor, men fick dem skickade till mig.

Sedan kan man ju fundera på om det är värt att köpa ny hårddisk och ominstallera Vista Home. Kanske är det mera kostnadseffektivt att helt enkelt köpa en ny dator?

Om inte datortillverkaren skickat med några originalskivor så brukas man uppmanas att skapa dessa själv. Har man inte gjort det så brukar det gå att beställa skivorna från tillverkaren.

Jag har gjort så någong gång med en kraschad HP-dator, hade inga skivor, men fick dem skickade till mig.

Sedan kan man ju fundera på om det är värt att köpa ny hårddisk och ominstallera Vista Home. Kanske är det mera kostnadseffektivt att helt enkelt köpa en ny dator?
Hej !!! letar efter drivrutinerna till LG E510 vista basic hittar inte dom någon som vet var?

MVH Tarragona

ANNONS
Götaplatsens Foto