Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
liten analog mellanformatare
- Trådstartare trax
- Start datum
FlyerOne
Aktiv medlem
Det blir nog svårt att hitta någon mellanformatare med utbytbara objektiv som är liten. De enda jag sett som varit små är bälgkameror med fasta objektiv.
Har själv diverse mellanformatare liggande (alldeles för många...) med och utan utbytbara objektiv, och ifall du råkar bo i närheten av Göteborg kan du komma och "känna" på de jag har. De enda av dessa som är små och kan gå ner i en ficka är ett antal Zeiss Super Ikonta-modeller samt en Voigtländer Bessa II.
Har själv diverse mellanformatare liggande (alldeles för många...) med och utan utbytbara objektiv, och ifall du råkar bo i närheten av Göteborg kan du komma och "känna" på de jag har. De enda av dessa som är små och kan gå ner i en ficka är ett antal Zeiss Super Ikonta-modeller samt en Voigtländer Bessa II.
Erik Schalin
Aktiv medlem
Mamiya 6 eller 7
Nästa bör vara Fuji 6x9, Har för mig att den fanns i ngn tidig 6x7 variant men jag kan ha fel. Den har (om jag kommer ihåg rätt fabrikat) utbytbara objektiv.
O "sist" i Pentax 6x7
KLumpighetsligan bör vinnas av Fuji 6x17, en enorm kamera.
Nästa bör vara Fuji 6x9, Har för mig att den fanns i ngn tidig 6x7 variant men jag kan ha fel. Den har (om jag kommer ihåg rätt fabrikat) utbytbara objektiv.
O "sist" i Pentax 6x7
KLumpighetsligan bör vinnas av Fuji 6x17, en enorm kamera.
hurf
Aktiv medlem
Bronica RF645
Hej,
jag har en Bronica RF645 (eventuellt till salu). Den är klart mindre än min Pentax 67II, men ändå behändig.
Mvh, Micke
Hej,
jag har en Bronica RF645 (eventuellt till salu). Den är klart mindre än min Pentax 67II, men ändå behändig.
Mvh, Micke
matnyttige
Aktiv medlem
Mamiya 6 är riktigt liten och mycket mindre än Mamiya 7 som inte har intrycktbart objektivfattning (för transport).
trax
Aktiv medlem
tack för svaren och tack FlyerOne för erbjudandet men bor tyvärr i Stockholm.
Nu måste det ju inte nödvändigtvis vara utbytbara objektiv om det fasta är skarpt och genererar fina bilder men helst 6x6 eller 6x7!
Mamiya 6/7 har jag inte sett live men låter ju intressant, speciellt 6:an som verkar mindre. Fattar jag det rätt att 6:an inte tar 7:an objektiv?
Nu måste det ju inte nödvändigtvis vara utbytbara objektiv om det fasta är skarpt och genererar fina bilder men helst 6x6 eller 6x7!
Mamiya 6/7 har jag inte sett live men låter ju intressant, speciellt 6:an som verkar mindre. Fattar jag det rätt att 6:an inte tar 7:an objektiv?
Erik Schalin
Aktiv medlem
INte vad jag kallar liten o smidig.Hasselblad SWC. Men den har ju fast optik.
Men rolig att använda
trax
Aktiv medlem
Hasselblad SWC. Men den har ju fast optik.
Den ser trevligt ut!