Canon Pro-100 verkar vara prisvärd och ha det man kan tänkas behöva, den har tre nyanser av grått så man kan skriva ut svartvitt. Epson R2000 ligger i samma prisklass men har inte denna möjlighet, isåfall får man gå upp på R3000. Jag är osäker på om R2000 och Pro100 har pigmenterat bläck men R3000 har det. Jag tror Epson klassas något högre när det kommer till fotoskrivare i denna prisklassen och uppåt. Att kunna skriva ut matt eller blankt papper utan att behöva byta svart-patron är också något att kolla på och ett plus ur användarsynpunkt. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av dagens modeller. Jag har en Epson 2400 A3+ skrivare. Den ger fantastiska bilder men verkar ibland ha ett eget liv och man behöver skriva ut åtminstone ett par gånger i månaden för att minimera risken med igensatta skrivarhuvuden. Jag har även den senaste veckan fått problem med drivrutinen. Jag är kluven till vad jag skulle välja om jag skulle köpa idag, men troligen en enklare multimaskin först och sedan, om jag upplevde att den inte räckte till, köpa en fotoskrivare och isåfall siktat på Epson R3000.