Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

DxO

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
Hur är det tänkt att man ska öppna filer från ett minneskort i DxO Optics Pro? Behöver man lägga dem i en mapp för att sen öppna?. Tar ju en evinnerlig tid om man tex har ett fyllt sd-kort på 32 gb. Hur gör ni?
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Hur är det tänkt att man ska öppna filer från ett minneskort i DxO Optics Pro? Behöver man lägga dem i en mapp för att sen öppna?. Tar ju en evinnerlig tid om man tex har ett fyllt sd-kort på 32 gb. Hur gör ni?

vet inte importerar alltid till hårddisken först och öppnar sen därifrån den mappen de ligger



en annan fråga, jag är rätt ny på DxO Optics Pro och de har precis uppdaterat så att programmet tar mina RAW filer från 5D 4 vilket är trevligt eftersom jag nu kan börja jobba med programmet på allvar.

Min fråga, är det så att DxO Optics Pro gör någon form av standardframkallning av bilderna i default läge? Detta gör ju tex inte Lr eller Bridge?
 
ANNONS