Jess70
Medlem
Hämtat din Nikon än?Har inte fått några problem ännu.
Ska hämta ut en Nikon D750 imorgon som jag beställde förra lördagen. Den borde vara i Umeå nu ikväll.
Får väl se om den är hel och fungerande.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Hämtat din Nikon än?Har inte fått några problem ännu.
Ska hämta ut en Nikon D750 imorgon som jag beställde förra lördagen. Den borde vara i Umeå nu ikväll.
Får väl se om den är hel och fungerande.
Jadå, varit och fotograferat hockey idag i Stångebrohallen. En träningsmatch mellan LHC och Örebro. Han inte starta kameran innan jag kom dit pga av jag var tvungen att ladda batteriet. Så 10 min innan nedsläpp så startade jag den.. men brände av 1250 bilder under matchen, nu återstår att om någon blev bra =)Kul att läsa. Hoppas att grejerna är bra kvalitet på också. Hunnit fota något?
Oj, missat tråden. Ja jag har kameran. Fotade ett bröllop med den. Inga konstigheter alls, funkar hur bra som helst.Hur gick det? Hämtat din D750?
Vad kul att det gick bra. Fick du bifoga kvitto på reparationen osv?Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!
Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.
De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.
När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!
Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
Kul att höra! Tack för att du delar med dig. Lutar mer och mer åt att jag kommer lägga en beställning på en 5D IV vilken dag som helst.Jag köpte i våras en Nikon D810 från E-Infinity. Jag upptäckte för ca en månad sen att det uppstår tunna vertikala ränder på bilderna vid vissa ISO-tal. Jag kontaktade då E-Infinity och fick snabbt svar: antingen fick jag lämna in kameran på reparation lokalt och få ersättning från dem, eller skicka den till dem varpå deras tekniker skulle laga den. Jag valde det första alternativet och skickade in den till Nikon (de tar emot grå-import) här i Stockholm som bytte sensor vilket var en ganska kostsam affär. Jag skickade i morse in kvittot till E-infinity. Efter 5 minuter hade jag pengarna på mitt PayPal-konto!
Jag måste säga att jag blev otroligt förvånad att det fungerade med garantin. Jag hade väntat mig en massa strul.
De har varit snabba på att svara på kundtjänsten hela tiden! Jag nämnde i ett mail till dem att det finns en tråd på ett svenskt forum med enbart positiv feedback och att jag inte förväntade mig några problem. Men jag tror inte att det var detta "artiga hot" som gjorde att det gick så smärtfritt.
När jag kontaktade dem först så skrev de att de skulle ersätta en "rimlig" reparationskostnad. Jag frågade då vad detta var och fick som svar 100-200 GBP. Den här reparationen gick på 750 GBP men det var inga problem i slutändan!
Summa summarum, grymt bra service i detta fall ialla fall.
Japp, mailade in scannat kvitto.Vad kul att det gick bra. Fick du bifoga kvitto på reparationen osv?
HejLa in en beställning på EOS 5D IV nu. Återkommer med hur det hela går!
Kul att höra!Hej
Funderar också på att beställa en 5 D mark IV , spänd på att höra hur din beställning gått
Hälsning Håkan
Verksamheten hos de här företagen bygger även på att smita ifrån skatter, särskilt moms. Där ryker 20% av priset jämfört med svenska priser, redan utan lägre inköpskostnader.Det en mycket intressant utveckling...
För att sammanfatta en lång tråd: E-Infinity köper utrustning på marknader där priserna för återförsäljare är lägre och säljer till lägre pris till konsument med rabatt i länder där priserna är högre, s.k. grå import.
De verkar har tillräcklig marginal för att själva garantera produkterna.
Bra för alla utom återförsäljare här, eller!?
Då får tullen börja göra sitt jobb. I de tre senaste länderna jag bott i slinker inte ett enda paket igenom utan att beläggas med tull (Holland, Thailand och Mexico).Verksamheten hos de här företagen bygger även på att smita ifrån skatter, särskilt moms. Där ryker 20% av priset jämfört med svenska priser, redan utan lägre inköpskostnader.
Låter jättebraKul att höra!
Jag beställda kameran förra söndagen och den borde ha lämnat UK nu i dagarna (alternativt imorgon om det stått still över helgen). Så borde ha den hos mig nu i veckan.
Jag hojtar till med en lite mer utförlig recension när kameran har landat.
Livio