Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nytt hus med finsk instruktion?
- Trådstartare Hellberg
- Start datum
acke
Avslutat medlemskap
Ja, du har rätt att kräva det. Men kanske är det enklast och snabbast att ladda ner manualen från nätet? Det är smidigt att ha manualen i mobilen, tycker jag. Då har man den alltid med sig.Beställde ett nytt D7500 från Rajala och efter mycket strul så kom det äntligen, MEN med bara en Finsk instruktionsbok?
Har jag rätt att kräva en Svensk instruktionsbok? Ser ut att vara garanti på baksidan, men kan inte läsa då allt står på finska.![]()
Hellberg
Aktiv medlem
Ja, du har rätt att kräva det. Men kanske är det enklast och snabbast att ladda ner manualen från nätet? Det är smidigt att ha manualen i mobilen, tycker jag. Då har man den alltid med sig.
Tack! Börjar med att ladda er så man kan köra igång med inställningar osv... så får vi se hur resten löser sig.
ztenlund
Aktiv medlem
Det Nikon-hus jag köpte från Rajala, förvisso i butiken, hade både finsk och svensk. Delar av Finland är ju främst svenskspråkigt.
En del nya modeller har inte ens kompletta instruktionsböcker på papper längre dock, utan med dem man får hålla tillgodo med digital version om man vill veta mer än det enklaste.
I vilket fall som helst så kan du som sagt ladda ned hela manualen som pdf. Det finns även till inte alltför gamla modeller en webbmanual som innehåller det mesta.
onlinemanual.nikonimglib.com
En del nya modeller har inte ens kompletta instruktionsböcker på papper längre dock, utan med dem man får hålla tillgodo med digital version om man vill veta mer än det enklaste.
I vilket fall som helst så kan du som sagt ladda ned hela manualen som pdf. Det finns även till inte alltför gamla modeller en webbmanual som innehåller det mesta.
Onlinehandbok för D7500
Hellberg
Aktiv medlem
Det Nikon-hus jag köpte från Rajala, förvisso i butiken, hade både finsk och svensk. Delar av Finland är ju främst svenskspråkigt.
Onlinehandbok för D7500
onlinemanual.nikonimglib.com
Tack, bra att veta!