Annons

Köpråd äldre DSLR kamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Min erfarenhet efter att ha plåtat digitalt sedan 2004 är att det största kvalitetsprånget på sensorer kom runt 2015. Köper man något fran den tiden för främst foto så rekommenderar jag Dslr, jag har en spegellös från 2014 (billigaste med 4k video som komplement till cinemakamera), den sökaren laggar och suger i största allmänhet även om den lovordades när den kom ut. Så gott som alla kameror efter ca 2015 ger ok bildkvalitet, låt ergonomi, storlek och vad som känns bra styra. 1000 kr är kanske lite liten budet då du fr räkna med ett nytt batteri om dunköper en äldre kamera.

Passar dem på min Panasonic kamera? Pris?
25mm objektivet passar din Panasonic det är M4/3-fattning. Ett mycket skarpt objektiv. 2995:-
Kamerahusen vill jag ha 3000:- för den ena och 3500:- för den andra. Priset är beroende på hur många exponeringar som är gjorda. En har 7798 och en har 4780 exponeringar.

25mm objektivet passar din Panasonic det är M4/3-fattning. Ett mycket skarpt objektiv. 2995:-
Kamerahusen vill jag ha 3000:- för den ena och 3500:- för den andra. Priset är beroende på hur många exponeringar som är gjorda. En har 7798 och en har 4780 exponeringar.
Tackar nej till det just nu. Tack ändå för erbjudandet

Jo, så får det bli med...och ska ta med den mera ut i vardagen och fota massor mer med den. Men en av anledningarna som jag inbillar mig är att jag inte direkt uppskattar den i handen liksom.....känslan. Allt känns så litet liksom....men kanske är vana och övning där som gäller.
Min erfarenhet är att det är lönlöst att försöka övervinna den här känslan. Känns det fel så känns det fel. Bättre att hitta en kamera som du känner dig inspirerad att greppa och använda.

Det hela är så klart helt subjektivt. Du kommer föredra vissa system och modeller framför andra, oavsett vad andra på nätet tycker och oavsett vad som egentligen är rationellt.

Min erfarenhet är att det är lönlöst att försöka övervinna den här känslan. Känns det fel så känns det fel. Bättre att hitta en kamera som du känner dig inspirerad att greppa och använda.

Det hela är så klart helt subjektivt. Du kommer föredra vissa system och modeller framför andra, oavsett vad andra på nätet tycker och oavsett vad som egentligen är rationellt.
Lite därför som jag nu köpte mig en billig äldre DSLR kamera för att känna på känslan liksom.

Lite därför som jag nu köpte mig en billig äldre DSLR kamera för att känna på känslan liksom.
Känslan är viktig. Mina OM-D kameror som är till salu har en fantastisk känsla för mig, men min Pen-F har ännu mer känsla att fota med och jag har inte fotat med de andra sen jag köpte den. Ska till Japan i höst och behöver pengar om jag hittar någonting där. Är ganska sugen på en FujiFilm GFX 100RF.

ANNONS
Götaplatsens Foto