Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Macro 100 mm med IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Dockland

Avslutat medlemskap
Köpte denna glugg idag till min 5D MkII och jag har aldrig tidigare blivit imponerad av bildkvalitet direkt ur kameran, utan räknar med att viss uppskärpning bör göras efterhand i mina RAWfiler.
Detta är det skarpaste resultat jag någonsin skådat, direkt ur kameran.
Jag har aldrig sett på maken. Då har jag skjutit med några L gluggar i mina dar. Jag skall sälja mitt 70-200 f/4 L och köpa mig en prime 200 f/2.8 istället, tack vare detta objektivet. Sjukt utmärkt resultat.
Köp! 9500:- betalade jag i butik. Värt varenda spänn, även om det inte är det dyraste objektivet i samlingen. Mycket prisvärt.
 

macrobild

Avslutat medlemskap
Köpte denna glugg idag till min 5D MkII och jag har aldrig tidigare blivit imponerad av bildkvalitet direkt ur kameran, utan räknar med att viss uppskärpning bör göras efterhand i mina RAWfiler.
Detta är det skarpaste resultat jag någonsin skådat, direkt ur kameran.
Jag har aldrig sett på maken. Då har jag skjutit med några L gluggar i mina dar. Jag skall sälja mitt 70-200 f/4 L och köpa mig en prime 200 f/2.8 istället, tack vare detta objektivet. Sjukt utmärkt resultat.
Köp! 9500:- betalade jag i butik. Värt varenda spänn, även om det inte är det dyraste objektivet i samlingen. Mycket prisvärt.
200/2,8 är inte bättre än ditt 70-200/4 på 200mm

att 100mm macro is är bra håller jag med om, tom lite bättre återgivning än gamla 100mm macro med brilliantare återgivning av samma motiv när jag jämförde, upplösningsmässigt är de snarlika
 

Dockland

Avslutat medlemskap
200/2,8 är inte bättre än ditt 70-200/4 på 200mm
Stämmer. Då jag skjuter en del konsertfoto i tämligen dämpad belysning så har jag lite mer nytta av f/2.8 än av IS, samt att jag upptäckte efter ett tag att 9/10 bilder tar jag i 200mm läget. Den fasta 200:n är något kortare. runt 13cm jämfört med runt 17cm för 70-200. Fast det är ett höjdarobjektiv ändå.
 
ANNONS